L'Ajuntament de Manresa reforçarà a partir d'aquest dimarts les línies de Bus Manresa L2 (La Parada) i L8 (Perimetral) per tal de cobrir tota la demanda, que ha augmentat des de l'arrencada del curs escolar, que enguany ha coincidit de ple amb l'entrada en vigor dels ajuts del govern estatal, que han permès rebaixar el preu de la T10 un 30% i el de la TMes un 43%. Tot plegat, en un moment en què a la ciutat s'ha consolidat la TJove-18, un títol propi de l'Ajuntament que es va posar en circulació l'any passat i que permet als joves d'entre 16 i 18 anys viatjar de manera gratuïta al bus urbà.
El reforç de les línies es farà amb un increment de busos i expedicions. A la L2 es reforçarà la franja de matí i entre les 7.18h i les 9.10h es posarà un bus més que sortirà de Guimerà i que farà tres expedicions (voltes senceres). D'aquesta manera, la freqüència actual de 12 minuts es reduirà a 6 minuts en algunes de les franges.
Pel que fa a la L8, es reforçarà al matí, al migdia i a la tarda. Al matí, entre les 7.20h i les 8.44h es posarà un bus més a la parada de Renfe que farà dues expedicions més, reduint la freqüència de pas, que fins ara era de 14 minuts, a 5 i 9 minuts, depenent de la franja. Pel que fa al migdia i a la tarda, es posen dos autobusos més: el primer farà una expedició més entre les 14.06h i les 15.15h, i el segon farà fins a cinc expedicions més entre les 13.10h i les 18.04h, per tal de reforçar les sortides i entrades escolars als migdies i les sortides de les escoles a les tardes, amb una reducció de la freqüència de pas de 14 a 7 minuts en moltes de les franges.
Els canvis són fruit de l'anàlisi de viatgers i expedicions que s'ha fet en els primers dies de curs escolar. L'Ajuntament de Manresa i Bus Manresa continuaran analitzant les ocupacions del servei per veure si els reforços introduïts funcionen o si calen més modificacions.
L'Ajuntament de Manresa recomana als usuaris consultar l'app de Bus Manresa, on a patir de dimarts ja apareixeran els nous busos de reforç, que es poden seguir a temps real.
El detall de les expedicions de reforç es poden consultar en aquest enllaç, en color vermell.
L'Ajuntament de Manresa reforça les línies de Bus Manresa L2 i L8 per l'increment de viatgers
La posada en marxa de la nova TJove-18 i dels descomptes a la T10 i a la TMes, juntament amb l'inici del curs escolar, han fet augmentar el número de persones que utilitzen el bus a la ciutat
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 03 d’octubre de 2022 a les 17:13
Actualitzat el 03 d’octubre de 2022 a les 17:20
Et pot interessar
-
Societat La PAHC Bages exigeix l'expropiació del convent de les Caputxines si no en cedeixen l'ús a la ciutat
-
Societat Què hi fa un helicòpter vermell sobrevolant els afores de Manresa?
-
Societat Malestar a Navàs per la supressió d'una línia de primer d'ESO a l'institut públic
-
Societat Manresa reunirà diverses tradicions religioses per reflexionar sobre la pau enmig d'un món convuls
-
Societat Afectacions al trànsit per les obres al pont de Sant Francesc, aquest dijous
-
Societat UManresa centra la seva Escola d'Estiu en la innovació i l'educació emocional