L'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet repeteix aquests dies el tractament dels pins de les zones verdes amb el sistema d'endoteràpia que va realitzar l'any passat amb èxit. La metodologia segueix el sistema d'endoteràpia que esdevé molt més respectuós amb el medi ambient i beneficiós per a la salut de les persones perquè s'evita polvoritzar productes químics a l'ambient. La voluntat de la regidoria de Medi Ambient és substituir de manera progressiva els tractaments tradicionals de fumigació per aquestes tècniques més sostenibles.
Combatre la processionària
El tractament es realitza per combatre la processionària i evitar que els pins emmalalteixin i que, al mateix temps, les erugues d'aquesta plaga provoquin molèsties als usuaris dels parcs infantils i les zones verdes. El sistema d'endoteràpia consisteix en la injecció al tronc de l'arbre d'una substància fitosanitària que es distribueix per tot el sistema vascular de la planta i elimina l'insecte quan aquest s'alimenta de la saba de l'arbre.
Els plataners, a la primavera
Des de l'àrea de Medi Ambient s'actuarà als plataners de tot el municipi seguint aquesta mateixa tècnica. Concretament s'actuarà als plataners afectats per l'insecte conegut com a tigre del plàtan i als oms d'alguns espais que pateixen la grifosi i les plagues associades. Es tracta de plagues que afecten l'arbrat causant pèrdua de vigor, l'assecada i la caiguda de les fulles i també generen molèsties als veïns a conseqüència de la presència d'insectes.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de novembre de 2017 a les 15:59
Actualitzat el 03 de novembre de 2017 a les 16:03
Et pot interessar
-
Societat El barri de la Sagrada Família de Manresa homenatja Jaume Casacoberta amb un mural de Txema Rico
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix