L'equip del Síndic de Greuges atén disset persones en la seva visita a Manresa

Deu van ser queixes i set consultes, totes fetes per persones residents a Manresa, i versaven sobre consum (electricitat i gas), urbanisme, sanitat i tributs, entre altres

Publicat el 02 de juny de 2022 a les 22:51
Actualitzat el 02 de juny de 2022 a les 22:58
L'equip del Síndic de Greuges de Catalunya va atendre dimecres disset persones residents a Manresa, deu de les quals van fer queixes i set van fer consultes. D'aquestes queixes, dues anaven adreçades a l'Ajuntament de Manresa. En aquesta ocasió, l'equip del Síndic va atendre de forma mixta: presencialment al Centre Cultural el Casino i de forma telemàtica, per telèfon o videotrucada.

Les problemàtiques plantejades van ser, entre d'altres, temes relacionats amb consum (electricitat i gas), urbanisme, sanitat i tributs, entre altres. Per concertar entrevista calia haver enviat prèviament un missatge al correu electrònic sindic@sindic.cat o bé haver trucat al telèfon gratuït 900 124 124.

La darrera visita que havia fet l'equip del Síndic a Manresa, el 22 de febrer passat, va ser 100% telemàtica, i es van atendre a un total de 29 persones, amb 16 queixes i 13 consultes.

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.

També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

Aquestes atencions a la ciutadania s'emmarquen dins el conveni singularitzat signat entre l'Ajuntament de Manresa i el Síndic de Greuges, que va ser prorrogat a finals de 2021 per quatre anys més, i a través del qual aquesta institució es compromet a fer quatre visites anuals per atendre els manresans i manresanes, fer un informe i una visita anual al ple municipal per donar compte de la seva actuació a nivell del municipi.