Dissabte 6 de febrer al matí, i en format virtual, la Xarxa de famílies de les Escoles Públiques de Manresa (XAFEP Manresa) convida les famílies amb infants que han d'entrar a l'escola en el curs 2021-2022 a conèixer de primera mà les 13 escoles públiques de la ciutat i començar a pensar i preparar la preinscripció escolar.
Obrirà la Jornada Albert Ramírez Sunyer, inspector en cap a la Catalunya Central i president de la CESSEM (comissió d'estudi de la situació de segregació escolar a Manresa), que va dur a terme la seva tasca entre els anys 2017 i 2020. Seguidament, i amb el lema Fem valer l'escola pública, hi haurà una xerrada sobre segregació escolar i equitat educativa a Manresa a càrrec de Jordi Collet Sabé, educador social i sociòleg. Des de 2010 és professor titular de sociologia de l'educació a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Ha fet recerca sobre els processos de socialització familiar, les relacions entre escoles i famílies, el treball en xarxa, treball comunitari, polítiques educatives i el rol de les religions en la socialització d'infants i joves. També hi haurà una petita presentació audiovisual de les escoles públiques per part de les famílies i AMPA/AFA.
Seguidament, a Les escoles en família, s'iniciarà una taula rodona entre les famílies participants i les famílies col·laboradores de diverses escoles públiques de la ciutat on es comentaran i debatran aspectes rellevants extrets de la xerrada prèvia. Així mateix, a partir d'aquest contacte directe amb les famílies dels centres, es podran fer consultes, compartir dubtes i demanar informació, aspectes que poden ser una ajuda per a les famílies a l'hora de triar escola per als menuts.
L'activitat és oberta a tothom i és necessària la inscripció prèvia. Podeu accedir-hi a través d'aquest blog.
Hi col·labora la FAVM (Federació d'Associacions de Veïns de Manresa).
Les famílies de les escoles públiques de Manresa organitzen la quarta jornada per acompanyar la tria d'escola
Sota el nom "Parlem de les Escoles Públiques de Manresa", les AMPA/AFA de la ciutat reediten una trobada entre famílies
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
-
Detingut un home a Manresa per la presumpta violació d'una dona que li llogava una habitació Pere Fontanals
Publicat el 27 de gener de 2021 a les 18:20
Et pot interessar
-
Societat
El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
-
Societat
Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
-
Societat
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
-
Societat
Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
-
Societat
Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
-
Societat
Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
