Aquest és l'aspecte (veure fotografia) que presenten aquesta setmana les malles de retenció de residus que es van col·locar el passat mes de desembre en alguns punts de la xarxa de clavegueram de Sant Fruitós de Bages per evitar que, en episodis de pluges fortes, els residus escapessin de la xarxa de clavegueram i acabessin arribant al riu.
Les pluges abundants d'aquest mes de març han recollit aproximadament 150 kg de deixalles, tot i que el sistema encara té molta capacitat per absorbir-ne més. L'empresa creadora del sistema calcula que anualment poden acumular més de 3,5 tones de residus. El sistema ha acumulat principalment tovalloletes d'un sol ús, restes vegetals, envasos de plàstic i restes de paper.
Aquest projecte, anomenat TecnoGrabber i ideat per la multinacional santfruitosenca Tecnoconverting Engineering, s'instal·la en la xarxa secundària del clavegueram i permet que, en cas de pluges intenses, acumuli tot allò que la xarxa principal no pot retenir. Amb això s'evita que l'excés de cabal acabi desembocant al riu sense haver estat filtrat, el que provoca que els residus s'aboquin directament al riu.
La instal·lació està estudiada perquè aconsegueixi retenir el volum més gran de sòlids sense provocar embussos d'aigua. De forma regular Aigües de Manresa en revisa la seva capacitat. Un cop les malles arribin al seu màxim de retenció, se substituiran per unes de noves.
Les malles de retenció de residus de Sant Fruitós comencen a mostrar la seva eficiència
Societat
Han acumulat tota la brutícia generada en els darrers episodis de pluges i que hagués acabat al riu
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
Publicat el
30 de març de 2022 a
les 19:16
Actualitzat el
30 de març de 2022 a les
19:25
Et pot interessar
-
Societat
Slow Food cuinarà aliments recuperats en un sopar solidari a la sala gòtica de Santa Clara
-
Societat
Les rectories en desús del Lluçanès i el Moianès podrien allotjar uns 140 habitatges socials
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
-
Societat
Paquet de benvinguda a Manresa per als nous alumnes de grau de la UManresa i la UPC
-
Societat
Manresa senyalitzarà una nova rotonda al polígon de Bufalvent a partir de dimecres
