Aquest és l'aspecte (veure fotografia) que presenten aquesta setmana les malles de retenció de residus que es van col·locar el passat mes de desembre en alguns punts de la xarxa de clavegueram de Sant Fruitós de Bages per evitar que, en episodis de pluges fortes, els residus escapessin de la xarxa de clavegueram i acabessin arribant al riu.
Les pluges abundants d'aquest mes de març han recollit aproximadament 150 kg de deixalles, tot i que el sistema encara té molta capacitat per absorbir-ne més. L'empresa creadora del sistema calcula que anualment poden acumular més de 3,5 tones de residus. El sistema ha acumulat principalment tovalloletes d'un sol ús, restes vegetals, envasos de plàstic i restes de paper.
Aquest projecte, anomenat TecnoGrabber i ideat per la multinacional santfruitosenca Tecnoconverting Engineering, s'instal·la en la xarxa secundària del clavegueram i permet que, en cas de pluges intenses, acumuli tot allò que la xarxa principal no pot retenir. Amb això s'evita que l'excés de cabal acabi desembocant al riu sense haver estat filtrat, el que provoca que els residus s'aboquin directament al riu.
La instal·lació està estudiada perquè aconsegueixi retenir el volum més gran de sòlids sense provocar embussos d'aigua. De forma regular Aigües de Manresa en revisa la seva capacitat. Un cop les malles arribin al seu màxim de retenció, se substituiran per unes de noves.
Les malles de retenció de residus de Sant Fruitós comencen a mostrar la seva eficiència
Societat
Han acumulat tota la brutícia generada en els darrers episodis de pluges i que hagués acabat al riu
ARA A PORTADA
-
Successos Les vides desestructurades del Pere i l'Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
Societat «Qui instrumentalitza la mort de Vilajosana per sembrar odi no vol solucions, vol incendiar Manresa» Pere Fontanals
Publicat el
30 de març de 2022 a
les 19:16
Actualitzat el
30 de març de 2022 a les
19:25
Et pot interessar
-
Societat
Fundació «la Caixa» aporta 50.000 euros a Althaia per equipar l'Edifici del Coneixement
-
Societat
L'ICS Catalunya Central estrena una web per donar visibilitat a la recerca i la innovació
-
Societat
L'Escola Jeroni de Moragas amplia dues unitats i atendrà 289 alumnes aquest curs
-
Societat
La 24a Setmana de Jocs al Carrer tanca amb bona resposta malgrat els canvis d'ubicació
-
Societat
La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions
-
Societat
Els Mossos frustren dues vegades l'intent dels mestres de tallar la C-55 a Manresa
