Una de les primeres línies de treball de les dietistes-nutricionistes incorporades en els últims mesos a l'atenció primària, és lluitar contra l'excés de pes, ja que segons dades de l'Enquesta de salut de Catalunya (2020), un 35,9% infants de 6 a 12 anys pateixen excés de pes (el 24,2% amb sobrepès i l'11,7% amb obesitat).
L'Institut Català de la Salut a la Catalunya Central compta amb 4 nutricionistes al Bages, Berguedà i Moianès i 2 a l'Anoia i 2 a Osona, que treballen activament per revertir aquesta situació, tant a través d'accions grupals, xerrades i formacions a famílies, llars d'infants i escoles, amb l'objectiu de tenir un impacte sobre tota la comunitat.
L'elevat consum d'aliments ultraprocessats (rics en sucres simples, greixos insans i amb un excés de sal), que ara tenen una elevada presència arreu del món, contribueixen al ràpid augment de l'obesitat.
Per aquest motiu, l'equip de dietistes-nutricionistes de l'ICS Catalunya Central, amb motiu del Dia Mundial de la Nutrició (dissabte 28 de maig), han activat una acció divulgativa per ensenyar a aprendre llegir l'etiquetatge dels aliments, per tal de fer bones i millors eleccions a l'hora de realitzar la compra.
Les nutricionistes de l'ICS Catalunya Central treballen per fer front a l'obesitat infantil
Les dades indiquen que 7 de cada 10 infants obesos tindran obesitat a l'edat adulta
ARA A PORTADA
-
«Ampliem contenidors i freqüències al Barri Antic, però també empaitarem més els incívics» Pere Fontanals
-
Manresa commemorarà els 50 anys de les últimes detencions franquistes amb un programa coral Pere Fontanals
-
-
-
El Clam 2025 se centra en la memòria democràtica i alerta sobre el ressorgiment del feixisme Pere Fontanals
Publicat el 26 de maig de 2022 a les 19:57
Et pot interessar
-
Societat Endesa invertirà 250.000 euros a Pineda de Bages per millorar la xarxa elèctrica
-
Societat Un sopar per llepar-se'n els dits: 180 persones celebren les varietats de tomàquet del Bages
-
Societat Sant Salvador de Guardiola millora el servei postal amb noves bústies a Ca l'Esteve
-
Societat L'Espai Quico Mestres de la Torre Santa Caterina torna a agafar embranzida
-
Societat Biomarcadors i diferències socials, claus per superar els cent anys
-
Societat El Lledoner de Sant Fruitós guanya deu noves places públiques per a gent gran