18.000 nens i nenes dormint diàriament al carrer. Més de 500 orfenats. Aquesta és la realitat de Kinshasa, la capital de la República Democràtica del Congo; un país dels més rics del món en recursos minerals, però que no dedica ni un cèntim a la protecció dels menors vulnerables ni als infants que moltes mares abandonen directament en néixer perquè no es veuen amb força per tirar-los endavant.
Aquesta situació la posarà de manifest Félicité Kiese, fundadora i directora de l'ONGD SECAM, que oferirà la xerrada Ser infant a la República del Congo, a l'Espai Rubiralta de Manresa, el dimecres 24 de maig, a dos quarts de vuit del vespre. Kiese està compromesa amb les millores del seu país i acompanya des de fa molt temps els col·lectius més vulnerables.
10 anys de SECAM
L'any 2007 va néixer l'ONGD SECAM, de la mà de Félicité Kiese, advocada especialitzada en adopcions. Sense adonar-se'n, casa seva es va convertir en una casa d'acollida per a aquests infants fins que va decidir transformar-la en un orfenat i ella i la seva família es van traslladar a un altre habitatge.
Actualment, 85 nens i nenes estan acollits a SECAM; s'ha obert una escola i disposen d'infermeria, farmàcia i una petita botiga. La incidència social en el barri és un dels objectius principals de SECAM per tal que es prengui consciència que amb educació hi ha, també, un futur.
Propers a aquesta realitat, des de Catalunya s'ha creat l'associació Amics de SECAM, per tal d'impulsar col·laboracions amb l'ONGD SECAM, que es manté a través de donacions i col·laboracions de particulars.
L'Espai Rubiralta aproparà la ciutadania a la realitat que viuen els infants del Congo
Ho farà a través d'una xerrada que oferirà la fundadora i directora de l'ONGD SECAM, Félicité Kiese
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de maig de 2017 a les 10:44
Actualitzat el 19 de maig de 2017 a les 10:50
Et pot interessar
-
Societat Omella recordarà a Lleó XIV el mil·lenari de Montserrat
-
Societat Súria instal·la quatre contenidors per a la recollida exclusiva de restes vegetals de l'horta
-
Societat L'ICS Catalunya Central reuneix tots els equips directius del territori en la seva Jornada Anual
-
Societat Manresa acollirà la jornada inaugural d'un congrés internacional sobre educació en salut
-
Societat Afectacions de trànsit per treballs d'Aigües de Manresa al carrer Martí Julià
-
Societat Tall de trànsit al carrer Jaume I de Manresa, dilluns al matí