Manresa guanya 282 arbres nous aquest hivern i supera les 1.200 plantacions en tres anys

L'Ajuntament ha completat la campanya de plantació 2024-25 amb actuacions a parcs infantils, carrers i escoles, i destaca la millora ambiental i d'ombra en espais urbans

  • El parc infantil de Ferrer i Vidal és un dels espais on s'hi han plantat arbres -
Publicat el 02 de juliol de 2025 a les 13:05

Manresa ha culminat la campanya de plantació d'arbres i arbustos de l'hivern 2024-2025 amb la incorporació de 282 nous exemplars a diversos punts de la ciutat. Aquesta acció inclou intervencions en espais públics, parcs infantils i escoles, i se suma a un balanç de més de 1.200 plantacions realitzades els darrers tres anys.

Plantacions a espais públics i escoles

L'Ajuntament de Manresa ha tancat la campanya de plantació de l'hivern amb més de 160 arbres i arbusts plantats a parcs i carrers. A això cal sumar-hi la incorporació de 127 arbres en patis d'escoles públiques de primària. Aquesta acció global, que ha suposat també la reposició de 223 arbres morts o que presentaven risc per a la ciutadania, s'emmarca en una estratègia municipal per fomentar el verd urbà, millorar la qualitat de vida i afrontar els efectes del canvi climàtic.

La presència de més arbrat a la ciutat contribueix a reduir la contaminació, genera ombra natural i ajuda a rebaixar les temperatures en carrers i parcs, fent més agradables els desplaçaments a peu i la vida a l'espai públic.

Més verd a Sant Magí, Ferrer Vidal i Can Font

Un dels punts destacats ha estat el parc infantil del carrer Sant Magí, on s'hi han plantat 18 arbres repartits en tres zones: 10 alzines a la part central, 4 arbres de l'amor i 4 lledoners als laterals. Aquesta actuació s'ha dut a terme coincidint amb la renovació de l'àrea de jocs, i ha tingut un cost de 20.000 euros.

També al parc de Ferrer Vidal, on s'han renovat els jocs infantils, s'hi han afegit nous arbres i arbusts amb una inversió de 14.920 euros. En aquest cas, s'hi han plantat 11 exemplars d'acer platanoides i 7 arbustos photinia fraseri.

Al parc de Can Font, la plantació ha estat significativa amb 33 nogueres noves, que completen una filera d'arbres ja existent i reforcen l'eix verd del parc. L'actuació ha tingut un pressupost de 18.464,94 euros.

Millores al Cardener i al passeig de Pere III

Una altra intervenció destacada ha estat la millora del tram urbà de l'itinerari del riu Cardener. A més de la plantació de 7 plàtans i la reposició de 2 pins en mal estat, s'hi han arranjat 1.400 m2 de paviment, canviat bancs, netejat grafits i col·locat tres noves papereres. Aquesta millora integral ha suposat una inversió de 45.591,44 euros.

Pel que fa al passeig de Pere III, s'hi han substituït 6 plàtans amb problemes estructurals. També s'ha actuat sobre els escocells i s'hi ha aportat substrat per millorar les condicions de creixement de les arrels.

Intervencions als carrers i en el marc de les obres

Altres plantacions remarcables han estat les de 13 arbres de l'espècie acer platanoides al carrer Nou de Santa Clara, i 13 freixes i 4 truanes al carrer Creu Guixera.

A més, en el marc de les obres de transformació del carrer Guimerà i el seu entorn, fins ara s'han plantat 58 arbres, majoritàriament moreres, als carrers Pompeu Fabra, Saclosa i plaça Independència.

Balanç de tres anys: més de 1.200 arbres nous

Amb aquestes actuacions, Manresa ha incorporat 282 arbres nous només aquesta campanya. Si es tenen en compte les plantacions dels tres últims anys, la ciutat suma un total de 1.204 arbres nous en espais públics i escoles públiques de primària.

Aquest esforç municipal reflecteix un compromís continuat per fer de Manresa una ciutat més verda, saludable i resilient davant els reptes climàtics i urbanístics del futur.