Un grup d'alcaldes, tinents d'alcaldes i regidors de les ciutats on la Universitat Politècnica de Catalunya té presencia amb facultats, es van reunir dijous a la Facultat de Nàutica de Barcelona en la primera jornada de ciutats universitàries de la UPC. De l'Ajuntament de Manresa hi va assistir la regidora d'Ensenyament i Universitats de Manresa, Mercè Rosich.
També hi van participar l'alcalde de Sant Adrià de Besòs, Joan Callau l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras; l'alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda;l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz; la tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Ortiz;el tinent d'alcalde de Territori i Medi Ambient de Sant Cugat del Vallès, Joan Puigdomènech; i el l regidor de l'Ajuntament de Terrassa, Adrián Sánchez.
Durant la benvinguda el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Francesc Torres, va destacar que "els nostres campus tenen sentit si s'integren en el batec de la ciutat" i tot seguit el vicerector d'Infraestructures i Arquitectura de la UPC, Estanislau Roca, va pronunciar la ponència sobre la UPC, la ciutat i el territori, en la va reclamar "el compromís de dissenyar els campus universitaris de manera que tinguin en consideració la qualitat de vida i l'experiència social dels qui els habiten".
Després de la conferència es va donar pas a un temps de debat, en el qual la regidora d'Ensenyament i Universitats de l'Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, va destacar el gran paper de la Universitat Politècnica de Catalunya amb Manresa i va afirmar que "els 75 anys de l'EPSEM i la seva vinculació a la UPC proporcionen un plus a la ciutat i al territori".
Aquesta primera jornada de la UPC amb les ciutats universitàries s'ha realitzat a la seu de l'escola amb els estudis més antics de la UPC i enguany celebra el 250è aniversari.
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
Publicat el
05 d’octubre de 2018 a
les 14:28
Et pot interessar
-
Societat
Slow Food cuinarà aliments recuperats en un sopar solidari a la sala gòtica de Santa Clara
-
Societat
Les rectories en desús del Lluçanès i el Moianès podrien allotjar uns 140 habitatges socials
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
-
Societat
Paquet de benvinguda a Manresa per als nous alumnes de grau de la UManresa i la UPC
-
Societat
Manresa senyalitzarà una nova rotonda al polígon de Bufalvent a partir de dimecres
