Va ser un dels punts recurrents durant la campanya de les eleccions municipals del passat mes de maig a Manresa. La falta de places residencials per a gent gran a la ciutat, en contraposició de les places que hi havia a la resta de la comarca. Quatre mesos després, però, la ciutat ja compta amb quatre operacions que reportaran més de 300 places, entre residències i pisos assistencials.
Al bloc d'habitatges que la Residència Mont Blanc -a través de la Fundació IBAM- té previst construir a l'Anònima, amb 70 pisos que comptaran amb servei sanitari i consergeria les 24 hores del dia, i que va avançar en primícia NacióManresa el passat 3 de juny, s'hi sumen la residència que construirà Sanitas en conveni amb Metrovacesa, al carrer Concòrdia, darrere de la FUB, als contactes que han iniciat l'Ajuntament i la Generalitat per impulsar una residència municipal de 90 places, 60 de les quals públiques, i finalment, i, finalment, una nova residència privada que es construirà entre la Culla i Sant Joan de Déu de 120 places que podrien arribar a 160 segons les necessitats.
D'aquesta manera, Manresa es prepara per incrementar la seva oferta fins a més de 300 places residencials per a la gent gran, després que la Generalitat acceptés separar la necessitat de places de la ciutat de la de la resta de la comarca. El Bages, en global, tenia les necessitats de residència pública per a gent gran coberta, però gairebé totes es concentraven fora de Manresa. Això comportava que el govern autonòmic no contemplés la necessitat d'implantar noves places públiques de residència a la ciutat. Amb la segregació, Manresa es contempla com a sector autònom i d'aquesta manera sí que queda evident la falta de places.
Les quatre propostes de construcció de residències i pisos tutelats tenen prevista la seva posta en marxa a partir de 2022.
Manresa tindrà més de 350 noves places residencials per a gent gran en els propers anys
La ciutat es prepara per a la construcció de quatre equipaments per a avis fins a 2022, tres d'ells d'iniciativa privada
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
15 de setembre de 2019 a
les 13:30
Actualitzat el
15 de setembre de 2019 a les
13:33
Et pot interessar
-
Societat
«Ja hem esperat prou»: entitats i veïns bloquegen la C-55 a Manresa per exigir el desdoblament definitiu
-
Societat
Més de 120 usuaris de Sant Andreu Salut participen en la sortida anual a Vilanova
-
Societat
Manresa obre la convocatòria del Premi del Consell de les Persones Grans
-
Societat
Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Mundial de l'Hemocromatosi
-
Societat
Canvis de circulació al Passeig per les obres del carrer Guimerà a partir de dilluns
-
Societat
Manresa desplega la nova ordenança de patinets amb senyalització i una campanya dirigida als joves
