Més de 120 professionals de centres sanitaris d'arreu de Catalunya han assistit a la 36a Jornada d'Urgències en Pediatria, que s'ha celebrat aquest divendres a la Fundació Althaia. Ha estat un punt de trobada d'especialistes en pediatria, que han pogut intercanviar experiències i actualitzar coneixements. Les jornades, que se celebren des del 1980, també han servit per donar a conèixer les principals novetats en el diagnòstic i tractament de malalties pediàtriques que es donen als serveis d'urgències.
Al decurs de les jornades, s'han exposat i debatut diferents temes relacionats amb la pediatria, com la rombencefalitis per enterovirus, la miocarditis i la vacuna contra el meningococ B.
En una part més pràctica, els assistents han participat activament en un dels cinc tallers que s'han organitzat: suport vital intermig i desfibril·lació, lectura i interpretació d'un electrocardiograma, prevenció i gestió alternativa dels conflictes a urgències, parts extrahospitalaris i preparació de medicació del pacient crític i oxigenoteràpia d'alt flux. El programa ha inclòs també una xerrada sobre mediació.
La presentació de les jornades ha anat a càrrec del Dr. Josep Argemí, catedràtic de Pediatria de la Universitat Internacional de Catalunya; el Dr. Santiago Nevot, cap de Departament Maternoinfantil de la Fundació Althaia, i la Dra. Laia Martí, de la Fundació Althaia.
ARA A PORTADA
-
«Estem destrossades psicològicament. L'administració pot evitar molt patiment a les desnonades» Pere Fontanals
-
-
La jutgen per estafar més de 30.000 euros a un home que estava ingressat a Sant Joan de Déu Pere Fontanals
-
Biel Colominas afronta la direcció esportiva del Baxi Manresa com un repte que no podia rebutjar Xavier Sucarrats
-
Publicat el 28 d’octubre de 2016 a les 20:35
Actualitzat el 28 d’octubre de 2016 a les 20:38
Et pot interessar
-
Societat Es posa en marxa el nou model de primària en el CAP Barri Antic de Manresa
-
Societat Els treballs de millora dels trams del camí del Grau es posposen fins al 9 de juliol
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al Poal
-
Societat Ocupació de part de la calçada a l'avinguda Bertrand i Serra, dimarts i dimecres
-
Societat Més treballs d'Aigües de Manresa al carrer Pirineu
-
Societat L'ICS Catalunya Central presenta diversos estudis al Congrés de Medicina Familiar de Reus