Més de 120 professionals de centres sanitaris d'arreu de Catalunya han assistit a la 36a Jornada d'Urgències en Pediatria, que s'ha celebrat aquest divendres a la Fundació Althaia. Ha estat un punt de trobada d'especialistes en pediatria, que han pogut intercanviar experiències i actualitzar coneixements. Les jornades, que se celebren des del 1980, també han servit per donar a conèixer les principals novetats en el diagnòstic i tractament de malalties pediàtriques que es donen als serveis d'urgències.
Al decurs de les jornades, s'han exposat i debatut diferents temes relacionats amb la pediatria, com la rombencefalitis per enterovirus, la miocarditis i la vacuna contra el meningococ B.
En una part més pràctica, els assistents han participat activament en un dels cinc tallers que s'han organitzat: suport vital intermig i desfibril·lació, lectura i interpretació d'un electrocardiograma, prevenció i gestió alternativa dels conflictes a urgències, parts extrahospitalaris i preparació de medicació del pacient crític i oxigenoteràpia d'alt flux. El programa ha inclòs també una xerrada sobre mediació.
La presentació de les jornades ha anat a càrrec del Dr. Josep Argemí, catedràtic de Pediatria de la Universitat Internacional de Catalunya; el Dr. Santiago Nevot, cap de Departament Maternoinfantil de la Fundació Althaia, i la Dra. Laia Martí, de la Fundació Althaia.
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’octubre de 2016 a les 20:35
Actualitzat el 28 d’octubre de 2016 a les 20:38
Et pot interessar
-
Societat Salut detecta de forma precoç 110 dones amb càncer de mama a les comarques interiors
-
Societat L'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ofereix un taller gratuït per aprendre a fer de DJ
-
Societat Sant Fruitós amplia la xarxa de desfibril·ladors per garantir l'accés en cas d'emergència
-
Societat Pineda de Bages avança en la creació d'una franja de protecció contra incendis forestals
-
Societat L'Escola Montserrat de Sant Vicenç commou amb un vídeo pel Dia Mundial contra el Càncer de Mama
-
Societat El Consorci del Bages preveu resoldre al novembre les incidències de les màquines de bosses per a l'orgànica