Un total de 201 estudiants de batxillerat podran estudiar als principals centres de recerca del territori català i conèixer en primera persona els darrers descobriments científics. Ho faran en el marc del Programa "Bojos per la Ciència" que impulsa la Fundació Catalunya-La Pedrera per estimular les vocacions científiques entre els més joves.
Així doncs, cada dissabte "Bojos per la Ciència" els permetrà treballar als centres de recerca amb els seus investigadors, guanyant experiència pràctica en les últimes metodologies d'avantguarda.
Els joves han estat seleccionats per participar al programa després d'un procés en el que s'han avaluat els seus interessos i les seves aptituds. Hi haurà nou cursos diferents: un per disciplina científica; un per biomedicina; un per bioquímica; un per economia; un per física; un per química; un per matemàtiques; un per natura, i un per noves tecnologies.
L'acte inaugural, al Bages
Món Sant Benet acollirà el proper 13 de gener l'acte d'inauguració del curs. Comptarà amb una conferència magistral a càrrec d'una de les investigadores en informàtica més reconegudes del moment, Nuria Oliver. Doctora en Ciències de la Computació pel Media Lab de l'Institut Tecnològic de Massachussets (MIT), actualment és Chief Data Scientist a DataPop Alliance. Prèviament va treballar com a investigadora per Microsoft i ha estat Directora Científica en Multimèdia de Telefónica I+D. Entre els premis que ha rebut destaca el Premi Nacional espanyol d'Enginyers de Telecomunicació.
La inauguració del nou curs inclourà el testimoni de tres joves que van participar en el programa i que amb poc més de 20 anys han assolit ja els seus primers èxits.
Amb aquesta ja són cinc les edicions del programa "Bojos per la Ciència", que ja suma més d'un miler de participants. Al llarg d'aquests cinc anys, la iniciativa ha ajudat molts joves a posicionar-se a l'hora d'escollir quina carrera professional volen emprendre.
L'acte del dia 13 també comptarà amb els parlaments dels representants dels centres de recerca. Es clourà amb un primera trobada entre els participants i els seus futurs coordinadors. L'endemà, dissabte 14, arrencaran les sessions.
Món Sant Benet acollirà l'acte inaugural del programa juvenil «Bojos per la Ciència»
Societat
Tindrà lloc el proper divendres 13 de gener i hi participaranun total de 201 alumnes de batxillerat de tot Catalunya
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
04 de gener de 2017 a
les 19:49
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
