L'activista social, cultural i polític manresà Ramon Payàs ha mort aquest diumenge a l'edat de 70 anys. Darrerament, Ramon Payàs havia estat cofundador dels Amics de les Homilies d'Organyà i de la Plataforma 379. Amb motiu d'aquesta última, havia fet la seva darrera aparició pública el passat 10 de juny per presentar l'exposició Artistes i paisatges manresans dels alumnes de l'Institut de Cal Gravat al convent de les Caputxines de Manresa.
Abans, havia organitzat un cicle de concerts al convent per donar suport a les Caputxines, degut a la seva situació de vulnerabilitat després que el Bisbat de Vic els impedís un acord amb la Fundació Sociosanitària de Manresa per fer-se'n cura.
També, a través dels Amics de les Homilies d'Organyà, havia proposat i fet que s'aprovés per part de l'Ajuntament de la ciutat que el nom del parc de les fonts al costat de la Fundació Universitària del Bages dugués el nom d'aquest text que es considera el més antic en llengua catalana.
Payàs també havia estat militant d'ERC fins que es va integrar a Reagrupament just en el moment en que Carretero es va escindir i fundar aquest nou partit. Amb Reagrupament, a nivell municipal havia participat amb diverses coalicions en les eleccions a l'Ajuntament, si bé, sempre des de posicions discretes a la llista. La darrera, en les eleccions d'aquest 2019, amb Primàries, formació a la que Reagrupament va donar el seu suport.
Professionalment, Ramon Payàs va ser treballador de Caixa Manresa pràcticament tota la seva vida, fins que es va prejubilar en el moment de la seva fusió amb Caixa Catalunya i Caixa Tarragona.
Mor als 70 anys l'activista manresà Ramon Payàs
Societat
Darrerament havia estat cofundador dels Amics de les Homilies d'Organyà i de la Plataforma 379
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
23 de juny de 2019 a
les 20:15
Actualitzat el
24 de juny de 2019 a les
20:54
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
