El fundador de la pastisseria el Cigne de Manresa, Artur Blaya, ha mort aquest dijous als 80 anys. El pastisser estava ingressat a l'àrea Covid de l'hospital Sant Joan de Déu on ha patit una afecció cardíaca.
L'entusiasme i la passió per la feina ben feta són, en gran part, les responsables que han fet que, a dia d'avui, El Cigne acumuli tres generacions de mestres pastissers. L'aventura va començar l'any 1964, quan Artur Blaya i Maria Bach van obrir, al número 9 del carrer Urgell de Manresa, la primera pastisseria amb aquest nom, que avui en dia encara segueix dempeus, tot i que Blaya feia anys que era jubilat. Blaya també era membre dels Armats de Manresa.
El negoci va funcionar tan bé que anys després el van ampliar posant en marxa un altre local, ubicat al carrer Barcelona, número 2. Aleshores, a banda de Blaya i Blanch, a l'establiment hi treballaven, també, les seves filles (l'Eva i la Maria) i el marit d'aquesta darrera, Salvi Pérez, actualment responsable de l'obrador juntament amb el seu fill (i nét dels impulsors del negoci), David Pérez. L'any 2015, la família va decidir traslladar l'activitat de la botiga del carrer Barcelona en un local més gros, situat al número 10 del mateix vial.
El funeral tindrà lloc dilluns, a les 11 del matí, a la basílica Santa Maria de la Seu.
Mor als 80 anys Artur Blaya, fundador de la pastisseria El Cigne de Manresa
El pastisser estava ingressat a l'àrea Covid de l'hospital Sant Joan de Déu on ha patit una afecció cardíaca
ARA A PORTADA
-
El «capità» de terra endins: el projecte manresà que ha portat la nàutica professional on ningú l'esperava Pere Fontanals
-
-
-
31 dones, 31 històries: el projecte íntim nascut a Manresa que ara es convertirà en llibre Pere Fontanals
-
La Cursa de la Dona de Manresa celebra 10 anys consolidada com a referent esportiu i reivindicatiu Redacció
Publicat el
15 d’abril de 2021 a
les 19:54
Actualitzat el
15 d’abril de 2021 a les
20:06
Et pot interessar
-
Societat
Un bloc sencer en risc a Sant Vicenç: 15 famílies i 30 menors sota l'amenaça d'un fons voltor
-
Societat
Sant Fruitós reactiva la recollida d'ADN caní per combatre l'incivisme a la via pública
-
Societat
La plaça Bonavista estrena el monument del centenari de la Penya Ciclista Bonavista
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Mundial del Treball Social
-
Societat
El monjo de Montserrat Joan M. Recasens mor als 92 anys
-
Societat
Ulleres de realitat virtual per combatre l'aïllament de la gent gran a Manresa
