El fundador de la pastisseria el Cigne de Manresa, Artur Blaya, ha mort aquest dijous als 80 anys. El pastisser estava ingressat a l'àrea Covid de l'hospital Sant Joan de Déu on ha patit una afecció cardíaca.
L'entusiasme i la passió per la feina ben feta són, en gran part, les responsables que han fet que, a dia d'avui, El Cigne acumuli tres generacions de mestres pastissers. L'aventura va començar l'any 1964, quan Artur Blaya i Maria Bach van obrir, al número 9 del carrer Urgell de Manresa, la primera pastisseria amb aquest nom, que avui en dia encara segueix dempeus, tot i que Blaya feia anys que era jubilat. Blaya també era membre dels Armats de Manresa.
El negoci va funcionar tan bé que anys després el van ampliar posant en marxa un altre local, ubicat al carrer Barcelona, número 2. Aleshores, a banda de Blaya i Blanch, a l'establiment hi treballaven, també, les seves filles (l'Eva i la Maria) i el marit d'aquesta darrera, Salvi Pérez, actualment responsable de l'obrador juntament amb el seu fill (i nét dels impulsors del negoci), David Pérez. L'any 2015, la família va decidir traslladar l'activitat de la botiga del carrer Barcelona en un local més gros, situat al número 10 del mateix vial.
El funeral tindrà lloc dilluns, a les 11 del matí, a la basílica Santa Maria de la Seu.
Mor als 80 anys Artur Blaya, fundador de la pastisseria El Cigne de Manresa
El pastisser estava ingressat a l'àrea Covid de l'hospital Sant Joan de Déu on ha patit una afecció cardíaca
ARA A PORTADA
Publicat el 15 d’abril de 2021 a les 19:54
Actualitzat el 15 d’abril de 2021 a les 20:06
Et pot interessar
-
Societat Espectacular simulacre a la Joviat per entrenar els futurs professionals d'emergències
-
Societat Més de 2.200 alumnes de secundària es formen en solidaritat i salut a Althaia
-
Societat Dilluns començarà una nova fase dels treballs de rehabilitació del Pont de Sant Francesc
-
Societat Althaia atén una quarantena de casos de trastorns alimentaris de joves i adolescents en un any
-
Societat Les activitats extraescolars es mostraran aquest dissabte en una festa a Manresa
-
Societat Càritas Manresa va donar cobertura a 611 persones durant el 2024