El fundador de la pastisseria el Cigne de Manresa, Artur Blaya, ha mort aquest dijous als 80 anys. El pastisser estava ingressat a l'àrea Covid de l'hospital Sant Joan de Déu on ha patit una afecció cardíaca.
L'entusiasme i la passió per la feina ben feta són, en gran part, les responsables que han fet que, a dia d'avui, El Cigne acumuli tres generacions de mestres pastissers. L'aventura va començar l'any 1964, quan Artur Blaya i Maria Bach van obrir, al número 9 del carrer Urgell de Manresa, la primera pastisseria amb aquest nom, que avui en dia encara segueix dempeus, tot i que Blaya feia anys que era jubilat. Blaya també era membre dels Armats de Manresa.
El negoci va funcionar tan bé que anys després el van ampliar posant en marxa un altre local, ubicat al carrer Barcelona, número 2. Aleshores, a banda de Blaya i Blanch, a l'establiment hi treballaven, també, les seves filles (l'Eva i la Maria) i el marit d'aquesta darrera, Salvi Pérez, actualment responsable de l'obrador juntament amb el seu fill (i nét dels impulsors del negoci), David Pérez. L'any 2015, la família va decidir traslladar l'activitat de la botiga del carrer Barcelona en un local més gros, situat al número 10 del mateix vial.
El funeral tindrà lloc dilluns, a les 11 del matí, a la basílica Santa Maria de la Seu.
Mor als 80 anys Artur Blaya, fundador de la pastisseria El Cigne de Manresa
El pastisser estava ingressat a l'àrea Covid de l'hospital Sant Joan de Déu on ha patit una afecció cardíaca
ARA A PORTADA
-
Un centenar llarg d'activistes de la PAHC acampen a Sant Domènec per exigir l'expropiació del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Irrompen a Solvia de Barcelona per exigir l'aturada dels desnonaments al Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
L'arxivament de la denúncia sobre l'escorxador de Moià sacseja la consulta del polígon del Prat Pere Fontanals
Publicat el
15 d’abril de 2021 a
les 19:54
Actualitzat el
15 d’abril de 2021 a les
20:06
Et pot interessar
-
Societat
Tall de trànsit al passeig de la República per les obres de millora del paviment
-
Societat
Althaia impulsa l'exercici terapèutic per millorar la qualitat de vida de pacients amb càncer
-
Societat
El Bages impulsa un programa de teatre fòrum per repensar les cures en clau comunitària
-
Societat
La Clínica Sant Josep estrena una Unitat de Memòria pionera a la Catalunya Central
-
Societat Sant Fruitós celebra la 7mana de l'Arròs amb propostes gastronòmiques locals
-
Societat
L'alumnat de l'Institut Lacetània impulsa activitats per fomentar el català a escoles de Manresa
