Un grup de persones i representants de diversos col·lectius de Manresa han comunicat a la Generalitat que el proper dijous 5 d'octubre organitzaran una manifestació amb el lema Manresa diu prou, contra els problemes de seguretat que viu la ciutat, que sortirà a les 7 de la tarda de la plaça Neus Català -antiga plaça Crist Rei- i marxarà fins a la plaça Major on es llegirà un manifest.
La voluntat dels convocants, segons han explicitat en les seves comunicacions internes, és "pressionar l'Ajuntament" perquè porti a terme "les accions pertinents per eliminar o disminuir els actes vandàlics i delinqüència" que viu Manresa. Segons han pactat, demanaran als comerços de la ciutat que abaixin les persianes a 2/4 de 8 del vespre per fer visible el seu suport a la marxa. Un cop davant l'Ajuntament, un representant dels concentrats llegirà un manifest que estan acabant d'enllestir.
L'organització de la marxa té previst de convidar associacions i entitats a afegir-se a la convocatòria, i també ho faran amb els partits polítics, tot i que "evitant polititzar de qualsevol manera la manifestació". També preveuen traslladar la crida als centres educatius i intentar fer-hi xerrades.
Així mateix s'insten a redactar un recull de reivindicacions per presentar a l'Ajuntament i també a bastir una estratègia a llarg termini "per constatar que el bonisme s'ha acabat".
No és la primera vegada que ciutadans de Manresa intenten articular accions per protestar per una presumpta falta de seguretat a la ciutat. A l'entorn de l'episodi delinqüencial que va viure Manresa l'estiu de 2021, una plataforma que es feia anomenar Manresa Segura va convocar dues manifestacions a les que no hi van assistir més de 50 persones. El seu impulsor va acabar presentant-se a la llista de Vox a les últimes eleccions municipals.
[noticia]111531[/noticia]
Preparen una manifestació contra la inseguretat a Manresa el proper dijous, 5 d'octubre
Societat
La marxa, que ja s'ha comunicat a la Generalitat, sortirà de la plaça Neus Català i acabarà a la plaça Major, on es llegirà un manifest
ARA A PORTADA
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
27 de setembre de 2023 a
les 21:07
Actualitzat el
27 de setembre de 2023 a les
21:24
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
