Sergi Galindo, de Sant Feliu de Llobregat, porta l'emblema del Camí de Sant Ignasi tatuat a la pell interior del seu canell esquerre. Des de setembre de 2019, després que aquell estiu el completés des de Azpeitia. "És una de les aficions que tinc, he fet catorze pelegrinatges similars, sempre que tinc uns dies de festa, aprofito", explica a NacióManresa. Aquest Dissabte de Pasqua torna a ser a Manresa, però en aquesta ocasió de pas fent el Camí de Sant Jaume.
Li agrada Manresa, però tot i així té alguna observació a fer. "No són queixes, perquè els pelegrins mai no ens queixem, però aprofitaré l'oportunitat ja que Manresa és final del Camí Ignasià, i encara més aquest any, que coincideix amb el 500 aniversari de l'arribada d'Ignasi de Loyola".
A Galindo li estranya que al punt tradicional de rebuda dels pelegrins, el que surt a les guies, o sigui, al Museu Comarcal, "no hi hagi un cartell que indiqui que s'ha traslladat a l'Oficina de Turisme -a la plaça Major- o a l'Espai 1522 -a la plaça Fius i Palà-", diu, i aclareix, "ho he sabut perquè m'ho ha dit la propietària de l'Hostal la Masia, que és on m'allotjo".
Sobre el tema de l'allotjament també té "una observació". Quan Galindo ha arribat a Manresa ha anat a reservar llit a l'Alberg del Carme, "però m'han dit que no hi havia lloc perquè és un dels punts on acullen als refugiats ucraïnesos", tal i com va avançar NacióManresa.
De seguida ha aclarit que "evidentment, no hi estic en contra, al contrari, molt a favor", però en altres municipis "on també acullen refugiats a l'alberg", reserven un llit o una llitera per a possibles peregrins que arribin. "A Manresa, segons m'han dit, han arribat no més de 200 pelegrins en els últims anys, o sigui que tenint només una o dues places reservades, n'hi ha prou".
"Demà, per diumenge, passaré per Castellgalí i Marganell per enfilar cap a Montserrat". Toca etapa bagenca abans d'anar cap a occident.
Quan es porta el Camí Ignasià a la pell
Societat
Sergi Galindo, de Sant Feliu de Llobregat, va fer el camí el 2019 i torna a ser a Manresa de pas fent el Camí de Sant Jaume
ARA A PORTADA
-
Societat Manresa desplega un pla de xoc sense precedents per transformar el Centre Històric Pere Fontanals
-
Societat Comencen les obres de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el passeig del Riu Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues conviden la ciutadania a acompanyar-los al Concurs de Castells Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Quatre castells de frontera del Bages seran l'escenari dels Aplecs de Patrimoni obert d'aquest octubre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un centenar de persones homenatgen a Manresa els milicians de la Columna Terra i Llibertat Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 d’abril de 2022 a
les 22:37
Actualitzat el
16 d’abril de 2022 a les
23:02
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós celebrarà la Setmana de la Mobilitat amb una tarda per a practicar i decorar la bicicleta
-
Societat
Sant Fruitós posa en marxa Veïnes del Món per fomentar la cohesió i el diàleg intercultural
-
Societat
Fonollosa subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals
-
Societat
L'Ateneu Popular La Sèquia projectarà «No Name Ceuta» i reflexionarà sobre la solidaritat migrant
-
Societat
L'Hospital Sant Andreu de Manresa, reconegut amb el nivell Argent per la seva tasca contra el tabac
-
Societat
S'amplia l'àrea pavimentada a l'entorn del Cobert de la Màquina de Batre de Sant Fruitós
