Sergi Galindo, de Sant Feliu de Llobregat, porta l'emblema del Camí de Sant Ignasi tatuat a la pell interior del seu canell esquerre. Des de setembre de 2019, després que aquell estiu el completés des de Azpeitia. "És una de les aficions que tinc, he fet catorze pelegrinatges similars, sempre que tinc uns dies de festa, aprofito", explica a NacióManresa. Aquest Dissabte de Pasqua torna a ser a Manresa, però en aquesta ocasió de pas fent el Camí de Sant Jaume.
Li agrada Manresa, però tot i així té alguna observació a fer. "No són queixes, perquè els pelegrins mai no ens queixem, però aprofitaré l'oportunitat ja que Manresa és final del Camí Ignasià, i encara més aquest any, que coincideix amb el 500 aniversari de l'arribada d'Ignasi de Loyola".
A Galindo li estranya que al punt tradicional de rebuda dels pelegrins, el que surt a les guies, o sigui, al Museu Comarcal, "no hi hagi un cartell que indiqui que s'ha traslladat a l'Oficina de Turisme -a la plaça Major- o a l'Espai 1522 -a la plaça Fius i Palà-", diu, i aclareix, "ho he sabut perquè m'ho ha dit la propietària de l'Hostal la Masia, que és on m'allotjo".
Sobre el tema de l'allotjament també té "una observació". Quan Galindo ha arribat a Manresa ha anat a reservar llit a l'Alberg del Carme, "però m'han dit que no hi havia lloc perquè és un dels punts on acullen als refugiats ucraïnesos", tal i com va avançar NacióManresa.
De seguida ha aclarit que "evidentment, no hi estic en contra, al contrari, molt a favor", però en altres municipis "on també acullen refugiats a l'alberg", reserven un llit o una llitera per a possibles peregrins que arribin. "A Manresa, segons m'han dit, han arribat no més de 200 pelegrins en els últims anys, o sigui que tenint només una o dues places reservades, n'hi ha prou".
"Demà, per diumenge, passaré per Castellgalí i Marganell per enfilar cap a Montserrat". Toca etapa bagenca abans d'anar cap a occident.
Quan es porta el Camí Ignasià a la pell
Societat
Sergi Galindo, de Sant Feliu de Llobregat, va fer el camí el 2019 i torna a ser a Manresa de pas fent el Camí de Sant Jaume
ARA A PORTADA
-
Política El govern de Manresa desautoritza Valentí i nega que el representés a la celebració de la Hispanitat Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa titlla de «vergonya» l'assistència del govern a l'acte del Dia de la Hispanitat Pere Fontanals
-
Política Avenç Nacionalista acusa ERC de «lerrouxisme» per la presència del govern de Manresa a la Guàrdia Civil Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La 94a Fira de Tardor de Navàs reunirà comerç, artesania i cultura aquest cap de setmana Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 d’abril de 2022 a
les 22:37
Actualitzat el
16 d’abril de 2022 a les
23:02
Et pot interessar
-
Societat
Santpedor celebra la segona Tardor Feminista amb activitats d'octubre a desembre
-
Societat
El Col·legi de Metges debatrà a Manresa els efectes del canvi climàtic en la gent gran
-
Societat
Slow Food Catalunya Central cerca aliments descartats per al sopar Gastrorecup
-
Societat
El Consorci del Bages renova 590 contenidors en onze municipis per millorar el reciclatge
-
Societat
La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà
-
Societat
La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari
