L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada ha detectat la presència de l'insecte bernat marbrejat a la zona propera del Parc Llobet. El bernat marbrejat (Halyomorpha halys) és una xinxa exòtica d'origen asiàtic detectat per primera vegada a Europa l'any 2007 a Suïssa i que s'ha anat propagant pel territori europeu. A Catalunya es va detectar per primera vegada a Girona el 2016.
Es tracta d'un insecte que no produeix picadura a les persones ni als animals, ni els transmet malalties, però, si es veu amenaçat, desprèn una forta i desagradable olor que resulta molt molesta. D'aquí li ve el sobrenom de xinxa pudent. El problema per a la ciutadania és que el bernat marbrejat té la particularitat d'hivernar dins les construccions i els vehicles.
En cas de detectar-ne dins les cases, no és recomanable aplicar insecticides per la poca eficàcia d'aquests tractaments. La millor opció per reduir la seva presència és aspirar-los i submergir-los en aigua i sabó. Sobretot, no s'han de retornar a l'exterior.
L'Ajuntament de Sant Joan ja ha informat de la presència de bernat marbrejat al municipi a l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), que conjuntament amb el Servei de Sanitat Vegetal del Departament d'Agricultura Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), estan fent un seguiment de les poblacions d'aquest insecte i estudiant el seu comportament.
Sant Joan de Vilatorrada detecta la presència de xinxes pudentes a la zona del Parc Llobet
Es tracta del bernat marbrejat, una espècie invasora procedent d'Àsia, que no pica, però que pot generar una pudor molt desagradable
ARA A PORTADA
Publicat el 14 d’octubre de 2020 a les 19:59
Actualitzat el 14 d’octubre de 2020 a les 20:04
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons