La Regidoria de Medi Ambient de Sant Vicenç de Castellet impulsa dues actuacions per millorar el reciclatge de paper i cartró al municipi, que es duran a terme en les properes setmanes.
D'una banda, a partir de 15 de juny, el servei de recollida de paper i cartró comercial passarà a ser els dijous i serà el Consorci del Bages per a la gestió dels residus qui se'n farà càrrec. Aquells establiments que generin més volum, també disposaran d'un segon dia, el dilluns, per deixar aquest residu al carrer. D'aquesta manera, tal com explica Eulàlia Sardà, regidora de Medi Ambient, "la recollida serà molt més personalitzada i tindrà en compte les necessitats específiques de cadascun dels establiments comercials".
Per tal de donar a conèixer aquest nou sistema, aquests dies l'Ajuntament està realitzant un seguit de visites presencials a les botigues per part d'una informadora ambiental. Igualment, també s'està repartint una carta informativa i un targetó amb les dades essencials del nou model.
L'últim dimecres de recollida de paper i cartró comercial serà el 12 de juny, i a partir de la setmana del 17 de juny començarà el nou model de recollida. Així doncs, els comerços hauran de deixar el cartró ben plegat al carrer abans de les 2 del migdia, ja que la recollida es farà entre les 14 i les 22 hores. La recollida del vidre als establiments adherits se seguirà fent el dimecres.
Nous contenidors de paper i cartró
D'altra banda, durant el mes de juny també s'efectuarà una renovació dels contenidors actuals de paper i cartró (de càrrega superior, amb ploma) per uns de nous de càrrega posterior (com els d'envasos però amb la tapa blava).
Eulàlia Sardà destaca que "aquests canvis suposaran un increment de recollida de paper i cartró i per tant una millora en els índexs de recollida selectiva, a part d'una millora en el paisatge urbà". I afegeix que "en general, aquestes actuacions persegueixen l'objectiu de tendir cap a un municipi més sostenible i respectuós amb el medi ambient, un compromís que tenim molt clar des del govern municipal".