Unes quaranta persones van participar a l'acte titulat Canviem el sistema, no el clima organitzat per la CUP de Santpedor el passat dimecres 18 de setembre.
L'esdeveniment va consistir en una xerrada de Chloè Prodhomme, doctora en climatologia i veïna del poble, i una assemblea oberta posterior. Durant la seva explicació, Prodhomme va deixar clar que el canvi climàtic és ja una realitat i que si no es fa un gir total en la utilització de combustibles fòssils, les temperatures i catàstrofes naturals aniran a més.
Durant el debat, les assistents van discutir diverses alternatives a treballar al municipi per tal de revertir la situació d'emergència climàtica en la que ens trobem i es va arribar finalment a la conclusió que la solució passa per un canvi radical tant en el sistema com en la forma de consumir de la població. Així doncs, una gran part de les participants es van comprometre a reunir-se periòdicament per tal de posar en marxa propostes concretes cap a un model de vida sostenible.
L'esdeveniment es va emmarcar dins de les mobilitzacions globals que culminaran el proper divendres 27 de setembre en la Vaga Mundial pel Clima, convocada per diversos moviments ecologistes. A nivell comarcal s'ha convocat una manifestació el mateix dia 27 a Manresa que començarà a les a les 19h des de la Ben Plantada.
Santpedor s'organitza contra el canvi climàtic
Unes quaranta persones participen en un acte convocat per la CUP
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de setembre de 2019 a
les 22:59
Actualitzat el
18 de setembre de 2019 a les
23:04
Et pot interessar
-
Societat
Obres urgents al carrer Viladordis per reparar dos esvorancs
-
Societat
Althaia presenta projectes d'innovació sanitària i social al Health Revolution Congress
-
Societat
Manresa homenatja Júlia Pellicer en el seu centenari a la residència de la Sagrada Família
-
Societat
Docents del Bages es pengen a les parets de la Gavarresa per defensar l'escola pública
-
Societat
Ampans premia tres projectes innovadors per millorar l'autonomia de les persones amb discapacitat
-
Societat
Mestres en vaga tallen l'aeri i el cremallera de Montserrat
