Súria comptarà per primera vegada d'un servei públic de gestió d'habitatges municipals, segons va aprovar el ple de desembre per unanimitat. El ple també va aprovar per unanimitat el reglament per a la gestió d'habitatges municipals i les bases reguladores per a la cessió temporal d'habitatges municipals.
Segons el reglament aprovat, l'Ajuntament considera que l'ajut a persones i unitats de convivència que es trobin en situació de vulnerabilitat social i risc d'exclusió residencial és una "actuació municipal prioritària i rellevant", ja que el dret a l'habitatge és "un requisit imprescindible per a l'exercici efectiu d'altres drets bàsics, com ara el dret a l'educació o el dret a la salut", a més d'un element bàsic de cohesió social.
En el reglament s'hi defineixen els objectius de la prestació del nou servei, que tindrà en compte les necessitats específiques dels col·lectius de joves, gent gran, persones amb minusvalidesa acreditada, víctimes de violència de gènere i altres col·lectius necessitats.
El reglament també preveu la creació d'una comissió de valoració i seguiment per tal d'analitzar les peticions presentades i la gestió del servei.
Actualment, el parc social d'habitatges de l'Ajuntament de Súria està format per tres habitatges en propietat, tots ells adquirits al llarg de l'actual mandat. Es preveu que en el futur se'n facin noves adquisicions per tal d'ampliar la dotació del servei.
El reglament del nou servei públic de gestió d'habitatges municipals serà publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en la seu electrònica de l'Ajuntament.
Súria aprova la creació d'un servei públic de gestió d'habitatges municipals
Actualment, el parc social d'habitatges de l'Ajuntament de Súria està format per tres habitatges en propietat
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2023 a les 19:55
Actualitzat el 11 de gener de 2023 a les 20:01
Et pot interessar
-
Societat
Els CAP de la Catalunya Central s'incorporen al programa d'Althaia per a la fibromiàlgia
-
Societat
Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Séquia, aquest dimecres
-
Societat
El Servei d'Ajuda a Domicili de Manresa, més enllà de la cura: confort tèrmic per a persones ateses
-
Societat
Manresa enderrocarà dos edificis a la via Sant Ignasi per ampliar voreres i urbanitzar la zona
-
Societat
La Catalunya Central consolida el 2025 el model d'atenció integrada social i sanitària
-
Societat
Mor de forma sobtada Lolita Rovira, maquilladora clau de la cultura popular bagenca
