L'Ecopeu i la Guagua van protagonitzar les activitats de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de Súria d'aquest dijous 22 de setembre per promoure els desplaçaments a peu cap a les escoles i el transport públic. Els actes de la Setmana acabaran dissabte 24 de setembre amb una diada dedicada a les bicicletes com a mitja de transport net i sostenible.
L'Ecopeu, símbol de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Súria des de l'any 2014, és un vehicle de cartró mogut pels propis alumnes. Enguany, l'Ecopeu es va convertir en un tren amb dos recorreguts cap a les escoles Francesc Macià i Fedac-Súria, i cap a l'escola Mare de Déu de Montserrat.
Els dos itineraris van passar pel barri Santa Maria i el centre urbà, i pel barri de Salipota, respectivament, a partir de quarts de 9 del matí. El pas del singular vehicle era acompanyat per agents de la Policia Local, membres del Consell Municipal de la Gent Gran, professorat i pares i mares d'alumnes.
D'altra banda, la Guagua, nom popular del bus urbà de Súria, va viure una nova jornada promocional amb viatges gratuïts durant tota la jornada, seguint la línia d'anteriors edicions de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.
El programa d'activitats de la Setmana va començar dilluns 19 de setembre amb la senyalització d'itineraris escolars i la col·locació de rètols per incentivar els desplaçaments a peu cap als centres d'ensenyament.
La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Súria acabarà amb les següents activitats:
Dissabte 24 de setembre
- 10.00 a 13.00 h. Inspecció tècnica de bicicletes (ITB) i exposició de bicicletes. Lloc: plaça de Sant Joan.
- 17.00 a 19.00 h. Pedalada popular. Dos circuits per a adults i infants. Lloc de sortida: plaça de Sant Joan.
- A continuació. Berenar, exposició de bicicletes i circuit de trial lliure. Lloc: plaça de Sant Joan.
En el transcurs d'aquesta la Setmana de la Mobilitat es pot participar en el concurs fotogràfic Apunta’t al Clic Mob, enviant imatges sobre transport i mobilitat sostenible a instagram amb l'etiqueta #mobilitat2016.
L'organització de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Súria és a càrrec de les àrees de Medi Ambient i de Via Pública i Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament, amb el suport del Consell Municipal de la Gent Gran, dels centres d'ensenyament de la vila i de la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener.
ARA A PORTADA
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
23 de setembre de 2016 a
les 19:45
Actualitzat el
23 de setembre de 2016 a les
19:52
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
