La roda de reconeixement dels sis agents de Mossos d'Esquadra investigats per presumptes delictes racistes a Sant Feliu Sasserra durant la detenció d'un home, assenyalada per a aquest dijous, ha estat suspesa amb un avís de menys de 24 hores, segons denuncia SOS Racisme, que porta l'acusació de l'agreujat.
Dilluns passat, 25 de gener, havia estat desestimada la petició de la defensa en la qual els agents haurien de realitzar la roda amb la cara coberta. No obstant això, aquest dimecres, sobre les 13h, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha publicat una nota informant que la defensa havia interposat un recurs d'apel·lació. Com a conseqüència, el jutge ha optat per anul·lar la roda de reconeixement a l'espera de la decisió de l'Audiència Provincial.
Sos Racisme denuncia que aquest recurs d'apel·lació reflecteix l'ànim de la defensa "de dilatar el procediment", encara que per a això hagin de basar-se en arguments "tan absurds com il·lògics", com és exigir que una persona hagi de reconèixer als seus presumptes agressors sense veure'ls la cara
També considera que té el clar propòsit de "provocar un cansament innecessari per a la persona agredida, desestabilitzar-la i augmentar encara més el seu nivell d'estrès a fi d'entorpir el reconeixement dels acusats, quan realment ja estan identificats". Aquest mecanisme "desatén per complet" les necessitats de les persones agredides enfront dels agressors, valora.
SOS Racisme anuncia que "no és un cas aïllat i és molt representatiu de totes les barreres a les quals s'enfronten les persones que sofreixen el racisme institucional en aquest país: a més d'agredides, han de bregar amb un sistema judicial que directament o indirectament protegeix els agressors, mentre que silencia i ignora les conseqüències que per a elles té el procés penal".
Cal recordar que s'havia convocat una concentració de suport al Wubi aquest mateix dijous al matí que, amb l'ajornament, queda cancel·lada.
Suspesa la roda de reconeixement als mossos investigats per l'agressió racista de Sant Feliu Sesserra
Societat
La defensa ha presentat una al·legació perquè la roda es faci amb els agents amb la cara coberta
ARA A PORTADA
-
Successos Controlat l'incendi de Sant Vicenç que ha obligat a confinar una urbanització i la residència Pere Fontanals
-
Societat CCOO i Professors de Secundària veten l'Assemblea Educativa del Bages com a interlocutora Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Miki Núñez, Buhos i més de trenta hores de música ompliran la Festa Major de Manresa Redacció
-
Esports La Ignasiana estrena una ruta de dos dies entre Fraga i Manresa en la sisena edició Redacció
Publicat el
27 de gener de 2021 a
les 18:40
Actualitzat el
27 de gener de 2021 a les
21:00
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa un taller gratuït de benestar emocional per a dones durant el mes de juliol
-
Societat
El carrer de la Pau de Manresa quedarà tallat aquest diumenge pel desmuntatge d'una grua
-
Societat
Castellbell rebrà 360.000 euros de la Generalitat per renovar els vestidors del camp de futbol
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa il·luminarà la façana pel Dia de la Síndrome Rubinstein-Taybi
-
Societat
«No m'esperava treure aquesta nota»: Martí Trullàs signa la millor selectivitat del Bages
-
Societat
Navarcles obté prop de 260.000 euros de la Generalitat per reurbanitzar la plaça del General Prim
