Uns feixistes han assaltat l'estàtua que té el president Lluís Companys en la seva memòria a la plaça que porta el seu nom al Burés de Castellbell i el Vilar. Els desconeguts han pintat la placa que l'estàtua té en el seu peu i han escrit "Asesino" a sobre. Qui ha fet la bretolada ha deixat, també, la seva signatura en forma d'esvàstica en un lateral del peu.
El 2018 aquesta estàtua ja va rebre tres atacs espanyolistes. El mes de març van tapar el cap de l'estàtua amb una bossa d'escombraries i van pintar-li unes ulleres de sol i un bigoti, obtenint una sospitosa semblança amb el dictador Franco. A finals d'agost li van llançar pintura vermella i també van escriure-hi "Asesino" al peu, i pocs dies després, a la vigília de la Diada, li van llançar pintura blanca, tot i que en aquest cas no van deixar cap missatge.
Tornen a atacar l'estàtua de Lluís Companys al Burés de Castellbell i el Vilar
Hi han pintat la paraula "Asesino" al peu i han signat amb una esvàstica
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’octubre de 2020 a les 20:59
Actualitzat el 25 d’octubre de 2020 a les 21:11
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara