L'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) i el Departament d'Educació han presentat aquest dijous a Manresa el Protocol de prevenció, detecció i intervenció sobre drogues als centres de secundària. La sessió és la tercera de les que es duran a terme als Serveis Territorials d'Educació per donar a conèixer aquesta eina arreu del territori. Hi han participat professionals dels centres educatius de secundària i professionals de la salut pública de la Catalunya Central.
El Protocol, presentat prèviament en el marc d'una Jornada inaugurada per les Conselleries de Salut i d'Educació, és una eina que pretén establir un marc comú d'actuació per a tots els centres per tal de poder donar una resposta eficaç i planificada, i determinar les actuacions preventives, de detecció i els circuits d'intervenció en casos de consum, tinença o venda de drogues als centres.
S'adreça als centres educatius d'ESO, Batxillerat, programes de formació i inserció (PFI), cicles formatius de grau mitjà i recursos especials com les unitats d'escolarització compartida (UEC).
Aquest document vol fomentar la implementació de mesures preventives i inclou pautes d'actuació pel professorat i programes, materials i webs per a treballar a l'aula i per a famílies. D'altra banda, vol ser una eina que permeti detectar i abordar educativament aquells comportaments i situacions de risc relacionades amb el consum de drogues que es poden donar en un centre educatiu.
Aquesta presentació, que s'ha dut a terme també als Serveis Territorials de Terres de l'Ebre i del Maresme-Vallès Oriental, té per objectiu donar a conèixer aquesta eina, així com pautes per implementar-lo al territori, crear una xarxa de referents i potenciar el treball en xarxa que faciliti el seu desenvolupament. El protocol continua la línia de treball en l'àmbit educatiu que ha pretès facilitar la feina dels equips docents amb l'alumnat i les seves famílies a través de l'elaboració de programes, materials didàctics i webs. És fruit d'un treball bilateral entre la Sub-direcció General de Drogodependències de l'ASPCAT i el Departament d'Educació, així com també hi han col·laborat els Departaments d'Interior i de Treball, Afers Socials i Famílies, l'Associació Catalana de Municipis i Comarques de Catalunya, la Federació Catalana de Municipis i l'Agència de Salut Pública de Barcelona.
Un pas més en la prevenció, detecció i intervenció sobre drogues als instituts
Societat
S'ha presentat a Manresa el protocol estableix un marc comú d'actuació per a tots els centres per tal de poder donar una resposta eficaç i planificada
ARA A PORTADA
-
Societat «L'habitatge ha de ser un dret i no un negoci»: la PAHC Bages i la COSHAC tallen la C-55 Pere Fontanals
-
-
Successos Vuit accidents entre dijous i diumenge al punt negre de la C-58 a Castellbell i el Vilar Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans «The Book of Mormon» arribarà al Kursaal amb set funcions del 4 al 7 de març Pere Fontanals
-
Publicat el
07 de març de 2019 a
les 15:46
Actualitzat el
07 de març de 2019 a les
15:48
Et pot interessar
-
Societat
Tica Font, del Centre Delàs, parlarà de «Guerra i pau al segle XXI» a Manresa
-
Societat
250 persones caminen de Súria i Callús contra la macroplanta de biogàs de Sant Mateu
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Mundial de la Meningitis
-
Societat
Mor Jaume Torreguitart, expresident de l'AE La Salle Manresa
-
Societat
Súria arrenca el Cicle d'Activitats de Medi Ambient amb un taller de compostatge casolà
-
Societat
El Consell de les Persones Grans de Manresa premia ex aequo Rossend Coll i Josep Maria Sarri
