La detenció de l'activista de la PAHC Bages, Bernat Sorinas, per part dels Mossos d'Esquadra i tot el que es va produir després a la comissaria de Mossos, amb un centenar llarg de manifestants que exigien el seu alliberament, ha estat interpretat pel sindicat policial USPAC com una mostra de debilitat dels comandaments policials i del conseller d'Interior, Jordi Jané, davant de la pressió popular que es va viure a Manresa aquest dimarts a la nit.
Així es desprèn d'un comunicat que han fet públic en que asseguren que els caps policials regionals "van cedir a les pressions dels manifestants violents de davant de la comissaria" o "o van rebre pressions polítiques". Els responsables sindicals recorden que Bernat Sorinas va ser posat en llibertat poc després de les 10 del vespre després de menys de dues hores detingut.
La USPAC denuncia que la detenció de Sorinas va venir precedida de la violència de "certs individus" cap als cossos policials, i que la detenció es va practicar perquè "va agredir a un agent i va oferir resistència i desobediència". El sindicat també assegura que altres activistes concentrats "van fer intents d'agressió" cap als mossos.
Després, ja a comissaria "altres companys van ser insultats", segons el sindicat. Per això la USPAC demana la identificació i investigació de tots els manifestants desplaçats a la comissaria de Manresa i exigeixen als responsables oficials de la comissaria "per quin motiu va ser posat, tan ràpidament, en llibertat el detingut". El sindicat entén que "el que es fa habitualment és portar els detinguts el dia següent al jutjat corresponent, ja que s'han d'acabar de fer les investigacions necessàries per al cos de l'atestat".
Un sindicat de Mossos denuncia que els comandaments es van arronsar amb la detenció de Sorinas
Societat
La USPAC insinua que els caps policials "van cedir a les pressions dels manifestants violents de davant de la comissaria" o "o van rebre pressions polítiques"
ARA A PORTADA
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
23 de novembre de 2016 a
les 13:59
Actualitzat el
25 de novembre de 2016 a les
11:02
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
