El Volt és una iniciativa de la Xarxa per la sobirania energètica, una xarxa d'entitats que treballen per avançar cap a un nou model energètic distribuït, renovable, democràtic, just i ecofeminista. Es tracta d'una experiència inspirada en els toxic tours de Llatinoamèrica: caravanes d'activistes que es desplacen pel territori. En l'edició d'enguany, el Volt arribarà a Manresa el proper dilluns, 6 de juny, aprofitant que és festiu.
El lema d'esta cinquena edició és Territoris defensant la Vida: Justícia Climàtica i transicions justes, i té per objectiu visibilitzar els moviments de resistència local front a la implementació d'una transició energètica basada en els megaprojectes i que no té en compte les necessitats locals del territori i la població.
[h3]Un Volt per la Fatarella, Alcorisa, el Matarranya, Cabra del Camp i Manresa[/h3]
Per fer-ho, aquest any són vuit entitats de la Terra Alta, el Baix Aragó, l'Alt Camp i Manresa que acullen la caravana. Hi participen Terra Alta Viva, Associació Sediments, Plataforma Territori Sostenible, Plataforma a favor de los paisajes de Teruel, Gent del Matarranya, Xarxa Sud, Gepec i la Comunitat Eenergètica Popular. A cadascuna de les parades es realitzarà un acte de presentació i difusió de les lluites locals.
El recorregut començarà a la Fatarella, on es coneixerà la llarga trajectòria de lluites de les Terres de l'Ebre, especialment contra les massives implantacions de diferents tecnologies de generació elèctrica (hidroelèctriques, nuclear, eòlica) i en defensa del riu com a articulador de la vida i el territori.
El viatge seguirà cap a la comarca del Baix Aragó per compartir amb les plataformes i moviments locals en contra de l'actual model de transició energètica i el seu impacte al territori. Al Matarranya es visibilitzaran els impactes de la implementació de megaprojectes renovables a la zona.
El transport de l'energia també genera impactes, i és el que es veurà a la Cabra del Camp, on s'explicarà què suposa la implementació de les noves línies de Molt Alta Tensió (MAT). Per últim, i per parlar de quines són les alternatives cap a una transició energètica justa i sostenible es farà una trobada de Comunitats Energètiques Populars a Manresa.
El dilluns 6 de juny, el Volt arribarà a Manresa on realitzarà una trobada de comunitats energètiques locals del territori català, de la mà del col·lectiu Comunitat Energètica Popular, per poder construir eines i estratègies per a la transformació en la pràctica d’una transició energètica justa.
Aquesta última parada anirà acompanyada també d'una sessió d’avaluació i tancament, per dotar l’espai convivencial i d’organització política de cures i noves formes d’organització futura d’aquesta iniciativa.
Una caravana d'activistes climàtics arribarà a Manresa dilluns després de tres dies de Volt
Societat
Del 4 al 6 de juny una seixantena d'activistes provinents de diferents parts del territori participen de l'edició número cinc d'aquesta iniciativa de la Xarxa per la sobirania energètica
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
Publicat el
03 de juny de 2022 a
les 17:55
Actualitzat el
03 de juny de 2022 a les
18:21
Et pot interessar
-
Societat
Món Sant Benet reuneix més de 300 professionals quirúrgics per debatre sobre la IA
-
Societat
Les Brucardes ja tenen dos passos de corda perquè els esquirols creuin els carrers
-
Societat
Slow Food cuinarà aliments recuperats en un sopar solidari a la sala gòtica de Santa Clara
-
Societat
Les rectories en desús del Lluçanès i el Moianès podrien allotjar uns 140 habitatges socials
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
