Unes 60 persones, entre participants i organitzadors, van gaudir aquest cap de setmana de la Nit dels Amfibis, una activitat organitzada per la Societat Catalana d'Herpetologia amb el suport de l'Ajuntament de Manresa i la col·laboració de Meandre, adreçada a conèixer la qualitat dels hàbitats del municipi de Manresa amb l'objectiu de conscienciar i millorar la gestió de l'entorn natural i les zones verdes.
La jornada de dissabte començar amb una introducció del regidor d'Entorn Natural de l'Ajuntament de Manresa, Pol Huguet, del context i el motiu per impulsar aquest projecte. Seguidament es va fer una xerrada en què vam explicar la biologia i la ecologia dels amfibis. Després vam explicar que són el grup d'animals més amenaçat del món i quines en són les causes. Especialment les malalties emergents que estan causant una extinció en massa a nivell mundial. Per aquest motiu els participants van seguir un protocol de bioseguretat en fer els censos d'amfibis, que consistia en desinfectar el calçat abans i després de l'expedició i no desplaçar-se més de 2 km durant l'expedició. També evitant mullar-se o enfangar-se el calçat sempre que fos possible. No es va tocar cap animal ja que estan protegits per llei i p er evitar la transmissió d'aquestes malalties tan virulentes.
Tot seguit es van presentar les 10 espècies d'amfibis registrades al Bages fins ara, i vam aprendre quins graus de protecció i amenaça presenten, i com les podem identificar visualment i fins i tot pel cant.
Després vam fer grups d'entre 2 i 6 persones. Els grups es van coordinar per trobar punts d'aigua amb una aplicació als seus telèfons feta expressament per a l'ocasió, la qual els permetia entrar les dades, fotografies i sons que van recollir. Els participants repartits en 11 grups van fer censos auditius i visuals dels amfibis en 33 punts repartits per tot el municipi.
Els participants de la jornada van retrobar el gripauet de punts en dos llocs, aquesta espècie no s'havia registrat als voltants del municipi des del 1995. En total, es van trobar sisspècies d'amfibis (gipauet de punts, tòtils, gripaus corredors, reinetes, granotes verdes i salamandres).
Els participants es van retrobar a les 11 de la nit per posar els resultats en comú, examinar les fotografies i sons, xerrar de tot tipus de temes d'interès ambiental i naturalista i celebrar l'ocasió amb coques, cafè i xocolata calenta.
Dels 11 grups, quatre no van trobar cap espècie d'amfibi, alhora que es van registrar nombrosos impactes ambientals que podrien explicar aquestes absències, entre ells, aigües contaminades, la desaparició d'un punt de cria, dipòsits amb parets verticals i la presència abundant del cranc de riu americà en com a mínim vuit localitats.
Una seixantena de persones participen a la Nit dels Anfibis de Manresa
Societat
Es van trobar sis espècies diferents d'amfibis, entre els quals tres exemplars del gripauet de punts, una espècie que no s'havia registrat des del 1995
ARA A PORTADA
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Alumnes de l'IE Moianès reclamen als docents una alternativa a cancel·lar el viatge de fi de curs Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
Publicat el
09 d’abril de 2019 a
les 09:46
Et pot interessar
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
-
Societat
Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa
-
Societat
Súria neteja les lleres del Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist
