Unes 170 persones han participat, aquest diumenge, en la primera de les accions de protesta per les molèsties que ocasiona l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages. Convocada per la plataforma Prou soroll! Recuperem el silenci al Bages, els participants han fet una marxa des de Santpedor fins a l'entorn de les instal·lacions.
Un cop allà, el president i la vicepresidenta de l'entitat, Enric Claret i Mariàngels Casanovas, han llegit un manifest a través del qual han instat a les administracions a què preguin mesures per reduir els sorolls i garantir el descans dels veïns. "No pot ser que la normativa de sorolls que s'aplica a l'aeròdrom de Sant Fruitós sigui la mateixa que s'aplica a l'aeroport del Prat", ha posat com a exemple Claret.
El col·lectiu també denuncia els efectes que pot tenir per la salut la contaminació ambiental que genera el vol constant de les avionetes.
Creada fa poc més d'un mes com a plataforma veïnal i constituïda recentment com a entitat, Prou soroll! Recuperem el silenci al Bages, ja suma més de 250 socis. Després de la protesta d'aquest diumenge, el col·lectiu ja avança que prepara noves accions de denúncia pels propers mesos.
Unes 170 persones protesten contra el soroll de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages
Societat
Els manifestants exigeixen que es prenguin mesures per garantir el descans dels veïns
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans «Josephine», de Beth de Araújo, guanya el premi al millor llargmetratge del Clam 2026 Pere Fontanals
-
-
-
Política Sant Fruitós de Bages aprova unes ordenances fiscals amb una pujada general del 4,3% Pere Fontanals
-
Successos Manresa alerta d'un fort repunt de la delinqüència juvenil malgrat la baixada dels delictes Pere Fontanals
Publicat el
03 d’octubre de 2021 a
les 15:03
Et pot interessar
-
Societat
El Gastrorecup porta a Joviat una proposta gastronòmica basada en aliments recuperats
-
Societat
El carrer Súria de Manresa tindrà afectacions al trànsit per reparar el paviment
-
Societat
Manresa il·luminarà de taronja l'Ajuntament per donar visibilitat a la síndrome de Sudeck
-
Societat
El convent de Santa Clara es converteix en restaurant per reivindicar l'aprofitament alimentari
-
Societat
Ampans reuneix més de 300 professionals d'empreses en una jornada inclusiva al Circuit de Catalunya
-
Societat
El carrer Hospital de Manresa es tallarà dissabte al matí per instal·lar-hi una grua
