Vic ja té preparades les instal·lacions que acolliran les 41 persones refugiades que han de començar a arribar en els propers dies, mentre que a Manresa, que també ha de rebre una quarantena de refugiats, el més calent està a l'aigüera. Segons han informat fonts de l'Ajuntament de Vic, de fet, l'arribada estava prevista a partir d'aquest dilluns, tot i que encara no n'ha arribat cap. D'aquesta manera, Vic s'estableix com a indret de primera acollida en substitució de Manresa i sempre tindrà 41 places disponibles per a l'arribada de nous refugiats.
El temps d'acollida total per a cada refugiat es preveu en divuit mesos, amb una primera fase d'estabilització personal -que pot durar fins als sis mesos-, una segona etapa on es realitzarà un treball d'integració - dels sis als nou-, i a partir dels nou mesos hauran de decidir si es queden a la ciutat d'acollida, a Catalunya o s'estableixen a qualsevol lloc de la geografia espanyola.
De moment, encara no es coneix la procedència dels refugiats ni tampoc si vindran famílies senceres o persones a títol individual. Tot i això, si són famílies, es respectarà que tots els membres puguin conviure en un únic espai.
La condició de refugiats dóna a les persones que arribin els drets que pugui tenir qualsevol ciutadà. A tall d'exemple, les persones arribaran amb permís de treball i dret a escolarització, empadronament o sanitat. El dret a asil dels refugiats l'hauran de tramitar un cop siguin al país.
L'ONG que gestiona l'arribada de refugiats arreu de l'Estat espanyol és Dianova i ha estat escollida pel Ministeri de Treball per la seva trajectòria en la matèria. En l'aspecte econòmic, l'ONG serà qui es farà càrrec del cost total de l'estada d'aquestes persones a la ciutat. Així com també de la contractació d'una vintena de persones que s'han llogat per poder atendre les seves necessitats (una desena només a Vic).
Manresa, a l'espera
Mentre que les instal·lacions del Seminari a Vic ja estan llestes per l'arribada imminent de persones des d'aquesta setmana, Manresa trigarà una mica més ja que encara s'estan acabant d'habilitar les instal·lacions de l'antiga seu de les Germanetes de la Caritat. Des de l'ajuntament manresà, però, han assegurat a l'ACN que encara no hi ha cap confirmació oficial de l'arribada de refugiats. De fet, properament s'ha de signar el conveni entre l'ONG Dianova i la propietària de l'edifici, la Fundació Tomàs Canet. De manera transitòria, les persones que haurien d'anar a Manresa, es podrien allotjar a Vic.
Vic, a punt per acollir refugiats, mentre que a Manresa no s'ha signat ni el conveni
Societat
La capital d'Osona s'ha convertit el ciutat de primera acollida en substitució de Manresa que era una de les tres seus d'entrada de refugiats a Catalunya
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
-
Cultura i Mitjans Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès Redacció
Publicat el
06 de setembre de 2016 a
les 20:35
Actualitzat el
06 de setembre de 2016 a les
20:42
Et pot interessar
-
Societat
Manresa incorpora un recomanador amb IA per facilitar l'accés als tràmits municipals
-
Societat
L'artteràpia millora el benestar emocional de les persones amb càncer, segons un estudi liderat per Althaia
-
Societat
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Societat
Tractaments amb herbicides a les subestacions elèctriques de Manresa i el Congost
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Sant Maurici per obres de renovació de la xarxa d'aigua
-
Societat
Les obres al clavegueram tallaran dos mesos un tram del carrer Pujada Roja de Manresa
