Veure-ho per creure-ho. Fer servir com a símbol identificatiu d'una marca de cafè prèmium la doble S de les Schutzstaffel (les forces paramilitars nazis) no va fer saltar les alarmes cap dels promotors de Irreverentes, el producte capitanejat pels futbolistes Marcos Llorente i Ibai Gómez. Encara que aquesta aventura empresarial sortís al mercat l'octubre de 2023, no ha estat fins ara que les xarxes socials han posat el crit al cel en aixecar polseguera les imatges amb aquest logotip. La semblança és enorme. Només cal veure les publicacions de la marca als seus comptes, com el d'Instagram. Es defineixen a si mateixos com "un cafè canalla".
Les lletres, que semblen llampecs, estan a la inversa a Irreverentes del que serien les SS. Però la tipografia és pràcticament la mateixa. L'han feta servir per a dessuadores, tasses de cafè, altres peces de roba i per a identificar els seus productes. Des de fa mesos, la marca ha anat formant part de la graella de congressos, de campanyes i de diverses col·laboracions amb influencers o altres futbolistes, com l'estrella de l'Atlètic de Madrid, Antoine Griezmann. És una nova polèmica en la que Llorente es veu immers, després de ser protagonista d'un reguitzell de perles conspiranoiques.
En aquest projecte de cafè també està implicat el sommelier, torrador i responsable de TuCafé. Segons explicaven des de La Veu de Galícia, és l'encarregat de contactar directament amb els importadors de països com Amèrica, Àfrica o Àsia. La seu de l'empresa està precisament en terres gallegues, al municipi de Vilagarcia de Arousa. L'impacte de la semblança del logotip amb les SS genera rebombori ara per ara a X i a les xarxes socials, gràcies a la denúncia per part de diversos influencers mediàtics.
El futbolista Marcos Llorente es uno de los fervientes seguidores del ultraderechista Alvise. Promovió tomar el sol sin crema protectora. Le acaban de cerrar un restaurante por llevar años sin licencia ni permiso para tener terraza. Este es el "logo" de su café premium. pic.twitter.com/y3nJnHDk8k
— Fonsi Loaiza (@FonsiLoaiza) July 3, 2024
Aquest mateix abril, la selecció de futbol d'Alemanya ja va retirar el número 44 de la seva samarreta per una altra semblança amb els símbols de les Schutzstaffel. Era encara més feridor el fet que fos precisament aquesta selecció la que patia una polèmica per això, però la qüestió va girar al voltant de la tipografia creada per Adidas.