Els problemes que acumula Rodalies en els darrers mesos han afectat milions de persones a Catalunya. Mentre el Govern, la Moncloa i la mateixa xarxa ferroviària busquen solucions, els usuaris segueixen mirant les pantalles cada dia amb l'esperança de no trobar-se talls, retards, canvis de via o una saturació de combois perquè un a les 5:40 del matí ha fet esclatar tot el sistema de la jornada.
Una de les afectades és Juliana Canet, presentadora del Que no surti d'aquí de Catalunya Ràdio i una de les creadores de contingut més influents del nostre país. En un vídeo publicat aquest dimecres al seu compte d'Instagram i de TikTok, ha reflexionat sobre el patiment i l'odissea que ella, com tants altres, ha de patir en fer servir Rodalies.
"Mentre els que manen van discutint sobre el traspàs de Rodalies, els que la fem servir ens fotem i paguem", ha deixat anar. Canet també ha assenyalat les declaracions de la consellera Sílvia Paneque o del president de Renfe, Álvaro Fernández, sobre les pròpies responsabilitats de les administracions.
"No hi ha res més estratègic que mantenir un poble incomunicat", ha reblat la jove de Cardedeu, que no s'ha tallat en reflectir com li costa a un gironí arribar a Barcelona, com a exemple.
"Quan donin explicacions segurament seran buides i en castellà", ha sentenciat Juliana Canet, després de criticar altres elements com la mala connexió entre el País Valencià i Catalunya, les dificultats imperioses per viatjar entre els pobles catalans o per arribar a les grans ciutats des d'aquests o les excuses que cada dia els usuaris de Rodalies han d'escoltar pel mal servei o els problemes tècnics.