06
de març
de
2024, 18:00
El Partit Popular de Madrid és una de les principals sectorials de la formació que lidera Alberto Núñez Feijóo en la construcció de la narrativa política. Un dels principals motius és l'èxit aclaparador de la líder madrilenya i actual presidenta del govern autonòmic, Isabel Díaz Ayuso, qui no ha tingut pèls a la llengua a l'hora de criticar els seus adversaris polítics, construir els seus fonaments de discurs o enarborar proclames durant les campanyes electorals. No es va tallar ni una coma en assegurar que havia dit "que li agradava la fruita" en titllar de "fill de puta" Pedro Sánchez des la zona de convidats del Congrés.
En aquesta línia, una de les conseqüències d'aquesta manera de fer política i ha aterrat a un dels escenaris més contemporanis que vivim ara mateix en la nostra societat: les xarxes socials. Si el vell Twitter ha estat protagonista una infinitat de vegades, ara entra un nou actor tecnològic. Més ràpid, més viral, més desinhibit, a estones més extravagant i, sobretot, amb més públic jove. TikTok no té rival ara mateix, però pel que fa a comptes de partits polítics, el PP Madrid té pocs competidors.
Amb més de 154.000 seguidors a la xarxa social, un dels factors que més destaca del PP Madrid a TikTok és la xifra de "m'agrada" que han recopilat: més de 6 milions. És un dels elements més destacats de la plataforma, que potencia molt el contingut viral o capaç de ser viralitzat, independentment del volum de seguidors que un usuari o compte tingui. Sense anar més lluny, es poden veure cinc vídeos amb milions de reproduccions i més d'una desena que superen els centenars de milers.
El més recent és un seguit d'imatges de Puigdemont -que finalitza amb una d'ell entre reixes- i, de fons, una cançó de reggaeton molt utilitzada pels creadors de contingut d'humor, Es un secreto, del grup Plan B. Els hashtags que fan servir també són significatius: #PuigdemontAPrision #Puigdemont #PPMadrid #PP #humor #humortiktok #trendingsong #trendingvideo #PPadreada #PPrime #Padreada #Prime.
En els vídeos de Puigdemont es pot veure el major engagement del compte, el major número de likes i les bromes o mems més passades de voltes. En certs casos són insults implícits dins la plataforma o passen de puntetes per la vulgaritat i l'ofensa. El segon més atacat i assenyalat és Pedro Sánchez. També podem trobar contingut que aplaudeix, defensa i amplifica els discursos d'Isabel Díaz Ayuso, líder del partit a Madrid.
L'ús d'expressions molt utilitzades pels usuaris de TikTok -especialment els més joves, qui creen aquest vocabulari que pot passar des dels emojis fins a imatges que provoquen tendències en l'humor- ha situat el PP de Madrid per damunt del Partit Popular, el PSOE i Sumar a la xarxa social. Per què? Per major volum de seguidors, per més impacte i per més reaccions al seu contingut. La radicalització digital en política és una tendència clara, assenyalada pels experts, i que acaba resultant en aquesta mena de vídeos o imatges.
En aquesta línia, una de les conseqüències d'aquesta manera de fer política i ha aterrat a un dels escenaris més contemporanis que vivim ara mateix en la nostra societat: les xarxes socials. Si el vell Twitter ha estat protagonista una infinitat de vegades, ara entra un nou actor tecnològic. Més ràpid, més viral, més desinhibit, a estones més extravagant i, sobretot, amb més públic jove. TikTok no té rival ara mateix, però pel que fa a comptes de partits polítics, el PP Madrid té pocs competidors.
El compte del Partit Popular de Madrid a TikTok Foto: Nació
Amb més de 154.000 seguidors a la xarxa social, un dels factors que més destaca del PP Madrid a TikTok és la xifra de "m'agrada" que han recopilat: més de 6 milions. És un dels elements més destacats de la plataforma, que potencia molt el contingut viral o capaç de ser viralitzat, independentment del volum de seguidors que un usuari o compte tingui. Sense anar més lluny, es poden veure cinc vídeos amb milions de reproduccions i més d'una desena que superen els centenars de milers.
Diversos dels vídeos més exitosos del PP Madrid a TikTok Foto: Nació
Un contingut passat de voltes
TikTok és una xarxa social plena de mems, on tenen cabuda molts discursos, inclosos els més feridors, homòfobs, xenòfobs o d'ultradreta. Entre els extrems hi entren els discursos més generalistes, però que tendeixen a aproximar-se a aquests punts més radicals per aglutinar més visualitzacions, reproduccions o viralització. Un exemple clar és el contingut d'humor. En aquest sentit, el PP de Madrid ha augmentat la seva bateria de projectils contra tres objectius clars: Carles Puigdemont (i els independentistes catalans), Pedro Sánchez (i el PSOE) i l'esquerra en general. En el seu contingut es pot veure clarament, però el cas de l'expresident de la Generalitat de Catalunya és pràcticament flagrant.El més recent és un seguit d'imatges de Puigdemont -que finalitza amb una d'ell entre reixes- i, de fons, una cançó de reggaeton molt utilitzada pels creadors de contingut d'humor, Es un secreto, del grup Plan B. Els hashtags que fan servir també són significatius: #PuigdemontAPrision #Puigdemont #PPMadrid #PP #humor #humortiktok #trendingsong #trendingvideo #PPadreada #PPrime #Padreada #Prime.
El vídeo més recent contra Puigdemont Foto: TikTok PP Madrid
En els vídeos de Puigdemont es pot veure el major engagement del compte, el major número de likes i les bromes o mems més passades de voltes. En certs casos són insults implícits dins la plataforma o passen de puntetes per la vulgaritat i l'ofensa. El segon més atacat i assenyalat és Pedro Sánchez. També podem trobar contingut que aplaudeix, defensa i amplifica els discursos d'Isabel Díaz Ayuso, líder del partit a Madrid.
Un dels darrers continguts contra Puigdemont al compte del PP Madrid Foto: TikTok
L'ús d'expressions molt utilitzades pels usuaris de TikTok -especialment els més joves, qui creen aquest vocabulari que pot passar des dels emojis fins a imatges que provoquen tendències en l'humor- ha situat el PP de Madrid per damunt del Partit Popular, el PSOE i Sumar a la xarxa social. Per què? Per major volum de seguidors, per més impacte i per més reaccions al seu contingut. La radicalització digital en política és una tendència clara, assenyalada pels experts, i que acaba resultant en aquesta mena de vídeos o imatges.