15
de setembre
de
2023, 19:45
Actualitzat:
19:49h
Tothom coneix Ibai Llanos. Des d'un avi que mai va parar atenció a aquella plataforma global que s'anomena YouTube fins als nens que encara no saben fer fórmules matemàtiques bàsiques a l'escola. Streamer, youtuber, creador de contingut, influencer, referent, propietari, empresari, una persona normal, un ídol sense precedents. Llanos és adjectivat de totes les maneres possibles des de totes les perspectives que pot adquirir una societat. Independentment de la valoració, amb crítica o no, que es faci del personatge, és inapel·lable que els dominis digitals i empresarials del basc, nascut a Bilbao el 1995, són prou extensos per a mantenir-lo en una situació privilegiada que molt pocs del seu sector han sabut aconseguir, consolidar i tirar endavant.
Els seus orígens són ben coneguts per tothom, però la seva situació actual provoca una opinió unificada de molts dels nens, adolescents i no tan joves que el segueixen. "És a tot arreu, no?". "Fa moltes coses a la vegada, no es cansa?". La iniciativa i la capacitat de gestionar una desena de projectes a la vegada situa Ibai en una posició única en el món dels streamers i els youtubers de l'Estat. Fins i tot de tot Sud-amèrica, on la comunitat espanyola té una massa de seguidors immensos des de fa més d'una dècada. L'imperi d'Ibai Llanos és extens, dins del seu sector, però encara té molt camp per córrer. Una radiografia a tots els seus projectes col·loca el personatge en un pedestal.
Ascendint any rere any, la història d'Ibai va en paral·lel a la història digital de l'Estat en els darrers temps. No s'entén l'evolució dels streamers ni dels youtubers sense la seva figura. Tots els seus companys de gremi comparteixen el fet que no existeix ningú com ell: ni pels projectes que duu a terme ni per la seva influència en àmbits que res tenen a veure amb internet. Artistes, músics, polítics, periodistes, presentadors de televisió, celebrities, actors, tots han orbitat al seu voltant o s'han vist atrets per l'aura que l'envolta.
En un esdeveniment multitudinari fet al Palau Sant Jordi, Llanos donava el tret de sortida al seu repertori de projectes que podia projectar més enllà de la marca que suposa la seva persona, el seu nom. Perquè Ibai, a seques, ja és un segell identitari de màxim nivell. Però ell en volia més. I les capacitats monetàries obtingudes li permetien. Aquest camí el va iniciar el desembre de 2021, no fa ni dos anys, però sembla que hagin passat dues dècades. Els ritmes digitals van a una velocitat vertiginosa i la immensa energia d'acció de Llanos acompanya en posar el seu transatlàntic a una embranzida sense frens. Encara que KOI arrossega problemes empresarials de calibre considerable (com els seus creadors de contingut o les divergències en la direcció esportiva), el múscul de la marca no ha descendit mai.
Per això mateix quan va acabar emergint la Kings League, amb Oriol Querol al capdavant de la direcció empresarial, Ibai era, és i serà (fins que se'n cansi) com un nen jugant al pati d'escola. Des dels programes de debat fets a Twitch fins a la disputa dels partits, el basc ha tirat del carro al costat dels gairebé vint companys que estan al seu costat en aquesta aventura que ja ha omplert el Camp Nou i el Civitas Metropolitano.
Llanos segueix al peu del canó fent els directes que feia fa anys, quan no tenia aquesta potència mediàtica. Les demostracions de força que han significat la Velada, cobertes de manera extensa al Next de Nació, són només la punta de l'iceberg de la capacitat inabastable del basc. Enmig de tota aquesta voràgine de projectes, ja té en marxa la Velada 4. Perquè ens en fem una idea tots plegats.
Interactua amb els seus seguidors, tant a les xarxes com al carrer -quan no se'l mengen una munió de persones-, segueix reinventant-se a l'hora de crear contingut -encara que l'ataquin per rescatar formats televisius i traslladar-los a internet- i encara manté a ratlla la seva capitat d'influència en temes delicats. La maduresa en el seu discurs -tothom recorda que opinava sobre els que marxaven a Andorra per no tributar a Espanya- o els missatges que envia als seus seguidors més joves l'han mantingut com a referència al panorama digital.
Encara que no ho vulgui, porta aquesta bandera a les mans. Encara que no sigui qui té més seguidors o subscriptors. Els polítics no saben citar a Auronplay o el Rubius. Citen a Ibai. El seu imperi no para de créixer, al ritme de la bombolla d'internet. A diferència d'altres, però, la seva sembla feta d'acer.
Els seus orígens són ben coneguts per tothom, però la seva situació actual provoca una opinió unificada de molts dels nens, adolescents i no tan joves que el segueixen. "És a tot arreu, no?". "Fa moltes coses a la vegada, no es cansa?". La iniciativa i la capacitat de gestionar una desena de projectes a la vegada situa Ibai en una posició única en el món dels streamers i els youtubers de l'Estat. Fins i tot de tot Sud-amèrica, on la comunitat espanyola té una massa de seguidors immensos des de fa més d'una dècada. L'imperi d'Ibai Llanos és extens, dins del seu sector, però encara té molt camp per córrer. Una radiografia a tots els seus projectes col·loca el personatge en un pedestal.
Ascendint any rere any, la història d'Ibai va en paral·lel a la història digital de l'Estat en els darrers temps. No s'entén l'evolució dels streamers ni dels youtubers sense la seva figura. Tots els seus companys de gremi comparteixen el fet que no existeix ningú com ell: ni pels projectes que duu a terme ni per la seva influència en àmbits que res tenen a veure amb internet. Artistes, músics, polítics, periodistes, presentadors de televisió, celebrities, actors, tots han orbitat al seu voltant o s'han vist atrets per l'aura que l'envolta.
El projecte de la seva vida: KOI
Crear un equip d'eSports era un dels somnis de la seva vida. Ho havia dit per activa i per passiva. En privat i als seus directes de Twitch, fent confessions en veu alta a la seva audiència. Després del seu ascens en temps rècord i d'aconseguir una potència econòmica considerable, la seva associació amb Gerard Piqué va provocar que fes realitat el seu anhel. Naixia KOI, un equip que no ha parat de créixer (encara que els resultats esportius no han acompanyat gaire) i ha traspassat fronteres en modalitats de videojocs i competicions.En un esdeveniment multitudinari fet al Palau Sant Jordi, Llanos donava el tret de sortida al seu repertori de projectes que podia projectar més enllà de la marca que suposa la seva persona, el seu nom. Perquè Ibai, a seques, ja és un segell identitari de màxim nivell. Però ell en volia més. I les capacitats monetàries obtingudes li permetien. Aquest camí el va iniciar el desembre de 2021, no fa ni dos anys, però sembla que hagin passat dues dècades. Els ritmes digitals van a una velocitat vertiginosa i la immensa energia d'acció de Llanos acompanya en posar el seu transatlàntic a una embranzida sense frens. Encara que KOI arrossega problemes empresarials de calibre considerable (com els seus creadors de contingut o les divergències en la direcció esportiva), el múscul de la marca no ha descendit mai.
D'una partida amb amics a Porcinos FC
El naixement de Porcinos FC, l'equip de futbol set amateur amb el que participa a la Kings League, es va produir en una situació que han viscut desenes de milers de joves a la seva vida: en una partida del videojoc FIFA amb amics. D'una sèrie de vídeos i directes compartida amb altres creadors va acabar sorgint la llavor que acabaria llaurant el jardí que esdevindria la Kings League. La seva associació amb Piqué (i els seus lligams empresarials amb Kosmos) ha permès a Ibai fer regats dignes d'un jugador brasiler. Gaudint, amb gent de confiança al seu voltant i una massa de seguidors que li donen suport.Per això mateix quan va acabar emergint la Kings League, amb Oriol Querol al capdavant de la direcció empresarial, Ibai era, és i serà (fins que se'n cansi) com un nen jugant al pati d'escola. Des dels programes de debat fets a Twitch fins a la disputa dels partits, el basc ha tirat del carro al costat dels gairebé vint companys que estan al seu costat en aquesta aventura que ja ha omplert el Camp Nou i el Civitas Metropolitano.
Ibai, una marca pròpia
La seva figura ja de per si és un segell que mou muntanyes. En podria moure moltíssimes més si no hagués expressat les seves opinions respecte de la influència que exerceix sobre els més petits de la societat i per la seva maduresa a l'hora de recordar fins a on ha arribat (i quin poder té sobre les persones). A més, l'equip audiovisual, digital, d'imatge i de confiança que l'acompanya el converteixen encara més en un pilar de la comunitat.Llanos segueix al peu del canó fent els directes que feia fa anys, quan no tenia aquesta potència mediàtica. Les demostracions de força que han significat la Velada, cobertes de manera extensa al Next de Nació, són només la punta de l'iceberg de la capacitat inabastable del basc. Enmig de tota aquesta voràgine de projectes, ja té en marxa la Velada 4. Perquè ens en fem una idea tots plegats.
Interactua amb els seus seguidors, tant a les xarxes com al carrer -quan no se'l mengen una munió de persones-, segueix reinventant-se a l'hora de crear contingut -encara que l'ataquin per rescatar formats televisius i traslladar-los a internet- i encara manté a ratlla la seva capitat d'influència en temes delicats. La maduresa en el seu discurs -tothom recorda que opinava sobre els que marxaven a Andorra per no tributar a Espanya- o els missatges que envia als seus seguidors més joves l'han mantingut com a referència al panorama digital.
Encara que no ho vulgui, porta aquesta bandera a les mans. Encara que no sigui qui té més seguidors o subscriptors. Els polítics no saben citar a Auronplay o el Rubius. Citen a Ibai. El seu imperi no para de créixer, al ritme de la bombolla d'internet. A diferència d'altres, però, la seva sembla feta d'acer.