Mark Zuckerberg, creador de Facebook i propietari de Meta, disposa d'una fortuna de 115.000 milions d'euros, l'equivalent al PIB de països com Eslovàquia, Puerto Rico, Equador o Kenya; i és la cinquena persona més rica del món, segons la llista Forbes. Tot i que ha tingut problemes legals relacionats amb la gestió de les dades dels usuaris de les xarxes socials que posseeix, no destaca per les seves excentricitats. Això, si no fos pel seu projecte d'illa bunqueritzada en el que treballa a Hawaii.
Concretament, Zuckerberg va adquirir el 2014 fins a 500 hectàrees (91 vegades l'àrea del Camp Nou) a l'illa de Kauai, anomenada "illa jardí" per la seva riquesa natural, a canvi de 156 milions d'euros. Des d'aleshores, hi està construint un enorme complex amb un subterrani de 500 metres quadrats i portes resistents a bombes que ha aixecat rumors i crítiques des de diversos sectors. Fins i tot, es va impulsar una petició de Change.org per frenar el projecte "colonialista" perquè expulsa els nadius hawaians de les seves cases.
Després d'anys de secretisme, així ho ha desvelat la revista especialitzada en noves tecnologies més llegida del planeta, Wired, que ha tingut accés als plànols del complex. Segons diu, la propietat de Zuckerberg compta amb més de 12 edificis i té un nucli central on hi ha dues mansions amb més de 30 habitacions cadascuna, entre altres sales. Un tercer edifici inclou un gimnàs, una sauna, un jacuzzi, un spa, una piscina i una pista de tenis.
Però això no és tot. Sota totes aquestes edificacions, hi ha un sistema de túnels que connecten amb un refugi amb una comporta per a fugir de l'illa. Amb tot, Wired calcula que l'obra final costarà uns 92 milions d'euros addicionals, fet que, sumat al cost d'adquisició dels terrenys, ho convertiria en l'obra civil més cara de la història. Mentrestant, el magnat ha fet burla als seus perfils de les xarxes socials i ha ironitzat sobre una informació que denuncia com a falsa.
[plantillavirals]
Així és l'enorme búnquer que està construint Mark Zuckerberg a Hawaii
El propietari de Meta i creador de Facebook està creant un complex a l'illa de Kauai

- Mark Zuckerberg, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
Ara a portada
-
Tecnologia Multa milionària contra Apple i Meta: la Comissió Europea els castiga per saltar-se la nova llei Víctor Rodrigo
-
-
Creadors Detinguda una influencer espanyola acusada de robar 400.000 euros en joies i diners a un empresari de Mèxic Redacció
-
Creadors Els «booktokers» s'estenen a les xarxes socials: els influencers que fan que la lectura sigui «guai» Redacció
-
Publicat el 18 de gener de 2024 a les 22:09
Et pot interessar
-
Tecnologia Instagram prova una nova funció per veure en temps real on són els teus amics
-
Tecnologia Una moderadora de vídeos de TikTok a Barcelona es querella per danys psicològics
-
Tecnologia Instagram prohibeix als menors de 16 anys fer directes sense permís parental
-
Tecnologia Detecten un nou virus que afecta mòbils de tot l'Estat