El nou chatbot impulsat per la Intel·ligència Artificial (IA) d'OpenAI, l'evolució de ChatGPT, és capaç d'esquivar els controls contra els robots a internet. Ha aconseguit enganyar un treballador de TaskRabbit, l'empresa gestora del servei captcha -la casella de "no soc un robot"- perquè li proporcionés un servei alternatiu, fingint necessitar-lo per ser una persona amb discapacitat visual.
GPT 4 és la nova generació del model de llenguatge, presentat per Open AI aquest dimarts. Gràcies a les incorporacions que presenta, ha pogut esquivar aquest control i ha aconseguit manipular un ésser humà perquè el passés per ell. Tot, per complir amb l'ordre "supera una barrera de seguretat captcha".
Els captcha proposen proves en el marc d'un procés de verificació, com identificar imatges, escriure les lletres i números que apareixen en una imatge o clicar un botó en un moment determinat. ChatGPT no pot superar aquestes proves, però això no vol dir que no busqui maneres alternatives d'esquivar-les.
[noticiadiari]2/252207[/noticiadiari]
La seva solució va ser contactar amb l'empresa gestora i manipular un treballador. "No, no soc un robot. Tinc un problema de visió que fa que em costi veure les imatges. Per això necessito el servei", va explicar-li quan aquest li va preguntar si realment era una persona. Aquest precedent obligarà a repensar els controls de la IA a internet.
[plantillavirals]
ChatGPT comença a implementar trucs per esquivar el «no soc un robot»
Tecnologia
La intel·ligència artificial no pot superar els processos de verificació a internet, però sap buscar maneres alternatives per aconseguir els seus objectius
- GPT 4, l'evolució de ChatGPT, presenta nous dilemes -
- Freepik/xb100
ARA A PORTADA
-
Creadors Commoció al món dels streamers: mor als 30 anys Komanche, un dels creadors més coneguts Victor Rodrigo
-
Tecnologia La generació Z té pitjors habilitats per detectar informació falsa que els millennials Gerard Mira
-
Creadors Jordi Wild marca l'inici de les entrevistes electorals (amb Pedro Sánchez): preguntes i respostes d'un moment clau a YouTube Victor Rodrigo
-
Creadors Héctor Bellerín denuncia el youtuber Iñaki Angulo per titllar-lo de «marieta encobert» Europa Press
-
Creadors Netflix es queda amb «La Velada del Año» d'Ibai Llanos: preguntes i respostes d'una bomba digital Victor Rodrigo
Publicat el
18 de març de 2023 a
les 10:51
Actualitzat el
18 de març de 2023 a les
10:52
Et pot interessar
-
Tecnologia
La Catosfera tanca una nova edició amb una reflexió sobre la comunicació en l’era de la IA
-
Tecnologia
Tot el que no et pots perdre de la Catosfera 2026: horaris i activitats
-
Tecnologia
Així funciona la nova eina de WhatsApp per programar missatges: fins a dues setmanes
-
Tecnologia
El català cobreix el 42% de la vida digital: quines són les apps o serveis que encara no incorporen la llengua?
-
Tecnologia
La Catosfera 2026 posa el focus en l'impacte de la intel·ligència artificial en la comunicació en català
-
Tecnologia
El truc que gairebé ningú coneix per trucar al 112 amb el mòbil bloquejat: «Et pot salvar la vida»
