Instagram presenta una novetat important: les targetes de perfil

Guia per aprofitar el màxim aquesta nova proposta de la xarxa social a l'hora de compartir el teu perfil amb altres usuaris o persones del teu entorn

Els nous canvis d'Instagram
Els nous canvis d'Instagram | Meta
Redacció
16 d'octubre de 2024, 12:29
Actualitzat: 12:29h

Instagram presenta una altra novetat que pot millorar (o almenys sacsejar) l'ús de la plataforma per part de milions de persones. La xarxa social exposa les "targetes de visita digitals": seran cartes de presentació dels usuaris que oferiran, segons la companyia Meta, "una manera més fàcil de connectar i fer amics". En definitiva, una aplicació tan contemporània tornarà a un mètode pràcticament del segle passat... però amb el format digital i modern de l'actualitat.

Tal com han presentat als seus comptes oficials, les targetes de perfil (que tindrà cada usuari d'Instagram, encara que la persona tingui diversos comptes) tenen dues cares. El seu disseny busca la facilitat del fet de compartir el perfil d'Instagram sense haver d'enviar el nom d'usuari de manera directa. La fitxa es pot personalitzar de diverses maneres amb enllaços, la foto de perfil, una biografia... fins i tot música i un codi QR.

Com pots accedir a les targetes de perfil?

Completament personalitzables, aquestes noves eines d'Instagram es poden crear de manera fàcil. Cada usuari, en un dels seus comptes, ha de seguir aquest procediment:

  • Vas a l'apartat de Perfil i trobaràs una opció que es diu Compartir. Allà t'apareixerà directament la targeta de perfil.
  • En tocar la icona del llapis (a dalt a la dreta), podràs editar tots els elements que calguin de la teva targeta.
  • Un cop tot actualitzat, ja pots confirmar els canvis i ja podràs compartir la targeta a través de totes les opcions que t'ofereix la plataforma.
  • Fins i tot la pots afegir a la teva història.

Canvis per als adolescents

Aquesta novetat del perfil arriba poques setmanes després que Instagram anunciés una sacsejada important de la seva configuració per adaptar-se a les necessitats dels adolescents i els menors d'edat. La companyia Meta Platforms -que també gestiona Facebook, WhatsApp i Threads, entre d'altres- va presentar un conjunt de novetats, mesures i actualitzacions per tal de reforçar la seguretat dels usuaris menors, a més de construir més controls parentals i de privacitat. El més important, per ara, serà la seva nova categoria: totes seran "comptes d'adolescents" i esdevindran privades de manera predeterminada.

Segons va anunciar la multinacional tecnològica, els menors d'edat només podran rebre missatges i ser etiquetats per aquells comptes que ells mateixos segueixen. Les configuracions de contingut sensible es marcaran sempre al més alt nivell i amb la intenció de no deixar passar per alt totes aquelles publicacions delicades o crítiques. Ara bé, aquesta configuració -la del compte privat i només poder parlar amb els que segueixes- es pot modificar? Només amb el permís dels pares, en els menors de 16 anys. 

Els adolescents també rebran una notificació per tancar l'aplicació cada vegada que passin 60 minuts cada dia. És a dir, Instagram mateixa intentarà frenar l'addicció a la seva pròpia plataforma per part dels menors d'edat, un problema que preocupa i de manera molt severa als sistemes de salut de mig món, també a Catalunya. Tots els "comptes d'adolescent" s'apagaran de manera predeterminada durant la nit. És a dir, se silenciaran les notificacions i no es podrà rebre absolutament res durant les hores de descans.