Meta ha anunciat aquest dimarts que els menors de 16 anys no podran fer retransmissions en directe a Instagram sense el permís exprés dels seus pares o tutors legals. La mesura s’emmarca dins d’un conjunt d’actuacions que busquen incrementar la protecció dels usuaris més joves a les seves plataformes socials.
La restricció no només afecta Instagram, sinó que també s’estendrà a Facebook i Messenger mitjançant la creació de comptes específicament dissenyats per a adolescents. Aquests comptes permeten a les famílies controlar millor l’activitat en línia dels menors i evitar que accedeixin a continguts inadequats o es relacionin amb desconeguts.
Segons ha detallat la companyia de Mark Zuckerberg en un comunicat, “aquestes mesures responen a la demanda creixent de les famílies per garantir una experiència digital segura”. Les dades internes de Meta indiquen que tant adolescents com progenitors valoren positivament els canvis, i els consideren eines útils per gestionar la seguretat en l’entorn digital.
Equilibri entre llibertat i protecció
Meta assegura que l’objectiu no és restringir l’expressió o la socialització dels joves, sinó oferir un “entorn més controlat i protegit” per al seu desenvolupament digital. “Volem que els adolescents puguin connectar-se i compartir amb els seus amics de manera segura”, afirmen.
La companyia recorda que, des del setembre passat, Instagram ja compta amb una modalitat de compte adolescent que inclou configuracions de privacitat activades per defecte. Aquesta configuració restringeix l’accés a continguts delicats i limita les interaccions amb desconeguts. Per modificar aquests paràmetres, els menors de 16 anys han de disposar de l’autorització dels seus pares.
A més, aquests comptes envien notificacions als adolescents quan passen més d’una hora seguida a la plataforma. Els usuaris d’entre 16 i 17 anys tenen la possibilitat de desactivar algunes restriccions, però els seus tutors poden optar per activar la supervisió parental si volen un control més gran sobre l’activitat en línia dels seus fills.
Amb aquestes mesures, Meta busca reforçar el seu compromís amb la seguretat digital dels més joves en un moment de màxima exposició a les xarxes socials.