Collboni fixa com a prioritat del 2024 aclarir «l'ampliació de l'aeroport»

L'alcalde socialista, que ha evitat comprometre's a rematar la connexió del tramvia entre Verdaguer i Francesc Macià aquest mandat, ha situat a l'any 2024 la necessitat d'aclarir el futur del Port i Rodalies

L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, en imatge d'arxiu
L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, en imatge d'arxiu | Hugo Fernández
20 de novembre de 2023, 12:42
Actualitzat: 12:42h
L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, té un desig transparent: revitalitzar el debat sobre el futur de l'aeroport de Barcelona. El batlle socialista presenta el cas amb la voluntat clara d'ampliar la superfície aeroportuària. Així, després de la primera trobada del nou comitè assessor d'infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, amb l'exconseller Santi Vila al capdavant, Collboni ha situat com a principals temes de discussió la necessitat de prendre "decisions" en els "propers mesos" sobre temes "com són l'ampliació de l'aeroport", el futur del Port de Barcelona i la conversió ferroviària. Tots tres han quedat fixats temporalment a l'any 2024, moment en què aquest consell assessor fixarà una posició que no és vinculant però que tindrà "molt valor", ha dit l'alcalde. A l'hora de marcar quina és la prioritat, el mateix líder del consistori ha assegurat que mirant "el calendari" dels pròxims mesos "el que té més importància és l'aeroport, evidentment".

El màxim representant del govern municipal ha incidit en què aquestes carpetes que fa temps que estan sobre la taula "malauradament només es queden en debats" i no arriben a la "iniciativa política". Ara, creu que és el moment de pressionar per resoldre'ls.

El posicionament de Collboni arriba poc després que la Generalitat hagi activat la via de contacte amb l'Estat per convocar la comissió que abordi el futur de la infraestructura del Prat. Ara bé, el Govern català, en mans d'ERC, parla de "transformació" i "modernització", evitant els termes com a "ampliació". Sigui com sigui, mentre que l'administració catalana i l'espanyola ja busquen data per trobar-se, ara l'ajuntament barceloní també assegura que vol marcar posició per "exercir lideratge" en el futur de l'aeroport.

En la constitució del Comitè Assessor d'Infraestructures, que és voluntari i no inclou cap remuneració per als membres del consell, s'ha trobat a faltar un dels noms més destacats de la llista d'escollits per assessorar el govern municipal: el de Jordi Hereu. L'actualitat i les seves noves responsabilitats l'han apartat dels plans del consistori, després que hagi estat nomenat ministre d'Indústria en el nou govern de Pedro Sánchez. En unes paraules de celebració, Jaume Collboni ha destacat que el fixatge de l'executiu estatal "donarà continuïtat a una nissaga de ministres catalans".


El tramvia, carpeta amb el calendari obert

Preguntat sobre el futur del tramvia, com a infraestructura clau de la ciutat, el cap de files del PSC a Barcelona ha rebaixat les ambicions municipals expressades per l'anterior consistori. Si bé el govern anterior -de comuns i PSC- situava com a prioritat iniciar la segona fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, referent al tram entre Verdaguer i Francesc Macià, el nou executiu socialista no té tanta pressa. Collboni ha apostat per "acabar la connexió de Verdaguer fins a Glòries", i deixar obert el calendari de la fase següent. En part, ha remarcat, dependrà de la disponibilitat "pressupostària".
 
Arxivat a