20
de març
de
2023, 12:48
Actualitzat:
18:47h
Ningú ha volgut mencionar explícitament l'elefant a l'habitació, però tot s'ha disposat perquè semblés que l'acte que han encapçalat aquest matí l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el conseller de Territori, Juli Fernàndez, a l'avinguda Diagonal fos un missatge directe a aquells que es plantegen aturar la connexió del tramvia barceloní entre Glòries i Francesc Macià, com va insinuar l'alcaldable Xavier Trias. La trobada institucional ha servit per actualitzar l'avenç de les obres i estrenar la instal·lació de la primera marquesina del nou tram, la de la parada que es coneixerà com a Sicília, però sobretot per fer arribar el posicionament de Govern i Ajuntament sobre el nou traçat del tramvia barceloní. "No tindria cap sentit, i no seria de sentit comú, començar l'obra de connexió del tramvia i deixar-la a mitges", ha remarcat Colau, interrogada en roda de premsa sobre la possibilitat que un nou alcalde frenés l'actual transformació.
En el mateix sentit, tant les intervencions prèvies de l'alcaldessa com del conseller del ram havien posat èmfasi en què està "tot preparat" perquè quan s'acabi la primera part de les obres -de Glòries a Verdaguer- es pugui "encavalcar" la continuació del projecte entre Verdaguer i Francesc Macià. En aquest sentit, Fernàndez ha insistit que el Govern -que és qui s'encarrega de les vies i l'entramat del transport, mentre que el consistori afronta la urbanització dels carrers que travessa- "està compromès amb la infraestructura" més enllà del que es trobin a partir de les eleccions municipals. Ara bé, també ha evidenciat la necessitat de tenir sintonia amb el govern local. "Si no hi som tots, no passa", ha resumit.
I és que el primer tram d'obres, que Colau ha reivindicat que connectarà Glòries amb Verdaguer "en set minuts" i de "manera silenciosa", està previst que finalitzi a principis de 2024. En aquest sentit, la segona tinent d'alcaldia, Janet Sanz, ha apuntat que s'espera que "en un any" el tramvia ja estigui en funcionament amb aquestes tres noves parades previstes per la Diagonal, si bé ha deixat un marge obert per fer les darreres proves de "rodatge" dels tramvies una vegada finalitzi l'obra.
En concret, sobre el debat que encara no s'ha blindat -la connexió final del tramvia per la Diagonal, amb l'últim tram entre Verdaguer i Francesc Macià- l'Ajuntament ha informat que ja s'està redactant la proposta per dur a terme la segona fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, després que s'adjudiqués mesos enrere el contracte. La idea és que aquest planejament escrit finalitzi a principis de 2024, i que llavors es pugui "encadenar" unes obres amb les altres. Aquesta operació, però, que implica al govern municipal i a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), s'haurà d'executar el següent mandat.
De moment, Colau ha celebrat l'avenç d'unes obres que incorporaran una vessant de mobilitat neta. "Era una necessitat per a una ciutat més sostenible. Estem en plena emergència climàtica", ha insistit, abans d'afegir que aquesta nova infraestructura "permetrà treure milers de cotxes de la ciutat". Ho ha dit en referència a la nova connexió metropolitana que representarà, ja que acabarà de teixir un lligam entre les poblacions de l'entorn de Barcelona, tant en sentit Llobregat com Besòs. "Passaríem d'uns 100.000 usuaris diaris a uns 220.000", ha brandat l'alcaldessa barcelonina.
Amb la unió dels tramvies els usuaris podran enllaçar amb tres línies de metro (L1, L2, L4 i L'5) i tretze línies de TMB, a més de tot el Trambesòs. Pel que fa a la urbanització de la zona, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, es guanyaran 8.400 metres quadrats per als vianants, 2.500 metres quadrats per a les bicis i 5.000 metres quadrats per a les àrees verdes, segons l'Ajuntament.
En el mateix sentit, tant les intervencions prèvies de l'alcaldessa com del conseller del ram havien posat èmfasi en què està "tot preparat" perquè quan s'acabi la primera part de les obres -de Glòries a Verdaguer- es pugui "encavalcar" la continuació del projecte entre Verdaguer i Francesc Macià. En aquest sentit, Fernàndez ha insistit que el Govern -que és qui s'encarrega de les vies i l'entramat del transport, mentre que el consistori afronta la urbanització dels carrers que travessa- "està compromès amb la infraestructura" més enllà del que es trobin a partir de les eleccions municipals. Ara bé, també ha evidenciat la necessitat de tenir sintonia amb el govern local. "Si no hi som tots, no passa", ha resumit.
I és que el primer tram d'obres, que Colau ha reivindicat que connectarà Glòries amb Verdaguer "en set minuts" i de "manera silenciosa", està previst que finalitzi a principis de 2024. En aquest sentit, la segona tinent d'alcaldia, Janet Sanz, ha apuntat que s'espera que "en un any" el tramvia ja estigui en funcionament amb aquestes tres noves parades previstes per la Diagonal, si bé ha deixat un marge obert per fer les darreres proves de "rodatge" dels tramvies una vegada finalitzi l'obra.
En concret, sobre el debat que encara no s'ha blindat -la connexió final del tramvia per la Diagonal, amb l'últim tram entre Verdaguer i Francesc Macià- l'Ajuntament ha informat que ja s'està redactant la proposta per dur a terme la segona fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, després que s'adjudiqués mesos enrere el contracte. La idea és que aquest planejament escrit finalitzi a principis de 2024, i que llavors es pugui "encadenar" unes obres amb les altres. Aquesta operació, però, que implica al govern municipal i a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), s'haurà d'executar el següent mandat.
La futura estació del tram de Sicília, a tocar de Verdaguer Foto: Govern
De moment, Colau ha celebrat l'avenç d'unes obres que incorporaran una vessant de mobilitat neta. "Era una necessitat per a una ciutat més sostenible. Estem en plena emergència climàtica", ha insistit, abans d'afegir que aquesta nova infraestructura "permetrà treure milers de cotxes de la ciutat". Ho ha dit en referència a la nova connexió metropolitana que representarà, ja que acabarà de teixir un lligam entre les poblacions de l'entorn de Barcelona, tant en sentit Llobregat com Besòs. "Passaríem d'uns 100.000 usuaris diaris a uns 220.000", ha brandat l'alcaldessa barcelonina.
Amb la unió dels tramvies els usuaris podran enllaçar amb tres línies de metro (L1, L2, L4 i L'5) i tretze línies de TMB, a més de tot el Trambesòs. Pel que fa a la urbanització de la zona, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, es guanyaran 8.400 metres quadrats per als vianants, 2.500 metres quadrats per a les bicis i 5.000 metres quadrats per a les àrees verdes, segons l'Ajuntament.