Bon Preu aposta per la música catalana als seus supermercats

Acord de col•laboració de l'empresa amb el Departament de Cultura de la Generalitat.

Publicat el 15 de setembre de 2010 a les 16:05
El conseller Joan Manuel Tresserras i el director de Bon Preu, Joan Font. Foto: Departament de Cultura

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació,Joan Manuel Tresserras, i el president-director general de la cadena de supermercats Bon Preu, Joan Font, han presentat avui una iniciativa de col•laboració conjunta que té per objectiu difondre i promoure la música feta a Catalunya. L’acord s’emmarca en les polítiques de suport als autors catalans que duu a terme el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, a través de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC).
 
Durant la presentació, el conseller ha destacat que l’acord de col•laboració amb Bon Preu “és un exemple d’iniciativa duta a terme des del sector privat que pot ser fàcilment imitat per altres empreses”. Segons el conseller Tresserras, aquesta iniciativa permet “normalitzar la nostra producció musical, ja que facilita la seva presència al mercat i fa que la música en català sigui més visible”.

El president- director general de Bon Preu ha emmarcat l’acord en “la política de proximitat al client” i ha afegit que “pensem que el client agrairà que la música que soni als supermercats sigui majoritàriament feta a Catalunya”.
 
A l’acte també han assistit el secretari de Cultura, Eduard Voltas; el director de l’ICIC, Antoni Lladó, i els cantants Joan Isaac i Roger Mas, així com Natxo Tarrés del grup Gossos.
 
Una de les principals accions previstes en l’acord és la difusió de la música catalana a través del fil musical dels 147 establiments del Grup Bon Preu. Així, un 60% de la música que s’emeti serà de músics catalans, amb especial sensibilitat per la que es fa en llengua catalana. El fil musical també actuarà com a plataforma de difusió de la música feta a Catalunya i especialment dels músics novells. També emetrà càpsules informatives sobre la creació musical a Catalunya. D’altra banda, Bon Preu organitzarà dos concerts al llarg de l’any amb condicions avantatjoses per als seus clients.
 
El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, a través de l’ICIC, col•laborarà amb Bon Preu amb l’assessorament en matèria musical, tant pel que fa a les emissions del seu fil musical, com l’aparició de nous valors o l’organització de concerts. L’ICIC també gestionarà que els agents facilitin la informació necessària perquè els responsables del fil musical puguin omplir-lo de contingut i facilitarà la informació necessària per confeccionar les càpsules informatives.
 
El Grup Bon Preu té un total de 147 establiments arreu de Catalunya de les ensenyes Bonpreu, Esclat i Orangutan. D’aquests 147 establiments, 84 es troben a les comarques de Barcelona, 39 a les de Girona, 15 a les de Tarragona, 5 a les Terres de L’Ebre i 4 a les de Lleida. Els 147 establiments reben una mitjana de 800.000 client setmanals.