La campanya Cagum el Pare Noel va néixer l’any 2001 impulsada per La Desperta, casal català de la Vall del Ges. Va motivar la campanya l’augment de presència del Pare Noel com a personatge referent a les festes de Nadal (publicitat, mitjans de comunicació…), traient protagonisme a una festa tan nostrada com la cagada del tió. La voluntat de la campanya és, per tant, fer conèixer i recuperar la figura del tió.
“El ressò de la campanya durant aquests anys ha donat fruit i s’ha vist reduït el nombre d’energúmens amb panxa grossa, barba i vestit vermell als municipis de la Vall del Ges i Osona i el Lluçanès, i fins i tot la campanya ha arribat a molts d’altres indrets del país. Amb això, s’ha pogut notar un augment de la presència del tió arreu. L’Ajuntament de Vic per exemple ja instal•la per aquestes dates uns tions gegants arreu de la ciutat per exemple. Tot i així, encara queda molta feina per fer, i aquest és el sentit real de la campanya i de la seva expansió”, expliquen des d’Òmnium Cultural d’Osona, una de les entitats que dóna suport a la campanya.
La campanya es manté doncs donant l’oportunitat, als infants i als grans, de fer-se el seu propi tió, emportar-se’l, cuidar-lo i fer-lo cagar.
Activitats confirmades 2010
- Sant Vicenç de Torelló: dissabte 11 de desembre, dins els actes del Mercat de l’Avet. Organitza: La Desperta
- Santa Eulàlia de Riuprimer: dissabte 11 de desembre, de 10 a 1 al local del Jovent. Organitza: Comissió de Festes de Riuprimer.
- Torelló: dissabte 18 de desembre, de 2/4 de 4 a 6 de la tarda a la plaça de la Vila.
Organitza: La Desperta. A les 7 al foyer del teatre Cirvianum: “La veritable història de la Isabeló” de Tolch i Forres.
- Manlleu: dimecres 22 de desembre a partir de les 5 de la tarda a la Plaça Dalt Vila. Taller de tions. Import: 1 €
Organitza: Casal Boira Baixa de Manlleu
www.boirabaixa.cat
Cagum el Pare Noel!
La Desperta impulsa la campanya nadalenca per reivindicar la figura del tió.
ARA A PORTADA
-
El Consell Comarcal d'Osona aprova un pressupost de més de 50 milions d'euros pel 2026 Irene Giménez Vinyet
-
El Govern avala l'ERTO que afecta 450 treballadors del Grup Jorge pel brot de pesta porcina Redacció
-
La CUP aposta per la diversificació del model productiu per posar fre al «monocultiu de porcs i turistes» Irene Giménez Vinyet
-
-
«Macrocultiu» o diversificació: la pesta porcina accelera el debat sobre el model econòmic a Osona Irene Giménez Vinyet
Publicat el 10 de desembre de 2010 a les 07:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 12, 13 i 14 de desembre
-
Cultura i Mitjans
Osona i el Lluçanès es bolquen amb «La Marató» 2025: totes les activitats
-
Cultura i Mitjans
Espinelves es converteix en l'epicentre dels mercats de Nadal amb la Fira de l'Avet
-
Cultura i Mitjans
El Mercat Medieval de Vic supera els 250.000 visitants en una 29a edició marcada pel bon temps
-
Cultura i Mitjans
Nadal il·luminat a Vic
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 5, 6 i 7 de desembre
