En el marc de la 2a Setmana de la Ciutadania de l'Ajuntament de Vic, Òmnium Cultural d'Osona ha col·laborat amb el Museu de l'Art de la Pell i el Consell Comarcal d'Osona en l'acte inaugural de l'exposició La Pell del Món: La Pell d'Àfrica.
El Museu de l’Art de la Pell de Vic inaugura la tercera de les exposicions del cicle La Pell del Món, aquesta vegada dedicada a l’Àfrica. En la mostra s’exhibeixen objectes elaborats amb pell, com ara els relacionats amb la cultura del cavall àrab del nord d'Àfrica, sabates dels reis ghanesos, gerres per contenir l'aigua de Marràqueix, i amulets dels països del sud del Sàhara. A través d’aquests objectes es vol donar a conèixer alguns elements de les cultures africanes que són poc coneguts entre nosaltres.
Així, a partir de les 19:30 tindrà lloc l'inauguració de la tercera exposició monogràfica sobre la pell del món, en aquest cas amb el continent africà com a protagonista. Emili Bayon, director del MAP donarà la benvinguda i presentarà l'exposició. Tot seguit intervindrà Jamel el Meziani participant del projecte la Pell d'Àfrica, i també Quim Crusellas, president de Cine Club Vic explicarà la pel·lícula relacionada amb el projecte. Ja que aquest divendres 4 de juny a les 7 de la tarda es projecta AZUR & ASMAR a l'Edifici El Sucre de Vic. Aquesta petita obra mestra del cinema d'animació està dirigida per Michel Oceloti narra la llegenda de dos nens que creixen junts però separats per un amarg destí. AZUR & ASMAR és una pel·lícula sobre la tolerància, l'amistat, i critica durament l'estupidesa dels prejudicis.Aquesta projecció és un activitat complementària a l'exposició La Pell d'Àfrica, que es pot veure al Museu de l'Art de la Pell, organitzada conjuntament amb el Pla de la Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal d'Osona i l'entrada és gratuïta.
Abans de la conferència hi haurà els parlaments polítics, a càrrec de M.Milagros Martínez, Consellera de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal d'Osona i d'Anna Erra, regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vic i vocal del Consorci del Museu de l'Art de la Pell.
Finalment, Txevi Rovira, tècnic de la Demarcació de l'Alt Ter d'Òmnium Cultural presentarà al ponent, Joan Manuel Cabezas, Doctor en antropologia social, membre d'Espai Àfrica-Catalunya, que oferirà la conferència titulada: Les cultures africanes de Catalunya.
Joan Manuel Cabezas és Doctor en Antropologia Social per la Universitat de Barcelona. La seva tesi doctoral, que va llegir a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona al desembre del 2000, porta per títol: 'Etnosistemes i fronteres a les societats africanes'. Està especialitzat en interculturalitat, etnografia urbana, diversitat religiosa i història cultural. Ha publicat diversos llibres i nombrosos articles en revistes especialitzades, així com també ha participat, com a ponent o com a col·laborador extern, en debats, congressos i seminaris al Senegal, els Estats Units, Espanya, França i Portugal. És director de la consultoria antropològica ETNOSISTEMA i membre de la junta directiva d'ESPAI ÀFRICA-CATALUNYA.
Per cloure l'acte s'invitarà els assistents a un tast de plats africans. L'exposició es podrà visitar fins al 29 d'agost.
Més info des del web d'Òmnium
Conferència inaugural de l'exposició La pell del Món: La pell de d'Àfrica. «Les cultures africanes de Catalunya»
Cultura i Mitjans
ARA A PORTADA
-
Societat Manlleu adapta la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa per les previsions de pluja Irene Giménez i Vinyet
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
03 de juny de 2010 a
les 18:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Cultura i Mitjans
El Festival Protesta torna a Vic amb 37 pel·lícules de cinema social
-
Cultura i Mitjans
El Museu d'Art Medieval de Vic s'obre als esdeveniments d'empreses i entitats
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 25, 26 i 27 de setembre
-
Cultura i Mitjans
El grup d'Osona Pla Moguda, guanyador del concurs Sona9 2026
-
Cultura i Mitjans
La 38a edició del Mercat de Música Viva de Vic tanca amb 170.000 assistents
