El Fòrum de Debats inaugura la temporada 2013-14 aquest divendres, 4 d'octubre, a les 8 del vespre, amb una conferència titulada "Humanisme i barbàrie", que anirà a càrrec de Rafael Argullol, escriptor, filòsof i poeta, catedràtic d'Estètica i Teoria de l'Art a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. La xerrada tindrà lloc a la Fundació Antiga Caixa Manlleu, Rambla Hospital, 11, de Vic i, com sempre, anirà seguida de col·loqui.
En la conferència es plantejarà la qüestió de l'humanisme com a antídot contra la barbàrie del capitalisme actual, així com de la crisi espiritual sobre la que es construeix la crisi social i econòmica. El conferenciant pensa que, al llarg de la història, s'han viscut situacions molt difícils, però aquesta és completament nova. És com si estiguéssim caminant pel tall d'una navalla i en un cantó hi hagués la promesa d'un renaixement i, en l'altre, la sospita d'una edat obscura. En aquesta situació ningú no s'atreveix a fer un pronòstic de si caurem en un cantó o en l'altre.
Rafael Argullol (Barcelona, 1949) és un dels pensadors amb una cultura més vasta de la nostra època que ha gosat explorar la condició humana contemporània. És doctor en Filosofia i ha estudiat, a part d'aquesta matèria, Art, Medicina, Economia i Ciències de la Informació. Els seus coneixements literaris li han valgut un ampli reconeixement. Va estudiar a les Universitats de Roma, Berlín i als Estats Units i hi ha impartit cursos. Ha col•laborat en nombroses revistes i publicacions. Ha escrit més de 25 llibres principalment de novel•la, assaig i poesia. D'entre la seva producció podríem destacar obres com “La razón del mal”, premi Nadal el 1993; “Una educación sensorial”, premi d'assaig Casa de América el 2002; “Visión desde el fondo del mar”, magna obra guardonada amb els premis Cálamo i Ciutat de Barcelona el 2010. També podríem esmentar “La atracción del abismo”, “El cansancio de Occidente” (amb E. Trías), “El asalto del cielo” o les dues últimes, “Moisès Broggi, cirurgià, l'any 104 de la seva vida” (2012) i “Maldita perfección”, apareguda aquest mes de setembre. El seu bloc "Boomerang" conté importants reflexions sobre la cultura actual i és, també, un gran viatger.
El Fòrum de Debats arrenca amb un dels grans pensadors actuals
Cultura i Mitjans
Rafael Argullol parlarà d’humanisme i barbàrie
ARA A PORTADA
-
Societat La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu reivindica la tradició xarcutera i cansaladera de la vila ACN
-
Cultura i Mitjans Manlleu es prepara per a la 33a edició de la Fira del Porc i la Cervesa Irene Giménez Vinyet
-
Terra El Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluja abundant i tempestes intenses: 40 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Societat La Guàrdia Urbana de Vic afirma que els delictes lleus van a la baixa Irene Giménez i Vinyet
-
Política ERC Prats de Lluçanès prepara el terreny per a les eleccions municipals del 2027 Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
01 d’octubre de 2013 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Vic impulsa la primera Festa dels Serveis
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 2, 3 i 4 d'octubre
-
Cultura i Mitjans
El Festival Protesta torna a Vic amb 37 pel·lícules de cinema social
-
Cultura i Mitjans
El Museu d'Art Medieval de Vic s'obre als esdeveniments d'empreses i entitats
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 25, 26 i 27 de setembre
-
Cultura i Mitjans
El grup d'Osona Pla Moguda, guanyador del concurs Sona9 2026
