El ple extraordinari que es va celebrar ahir al vespre a Manlleu va excloure el punt de l’ordre del dia sobre el futur dels mitjans de comunicació local. El consistori havia d’aprovar la decisió que el Consell d'Administració de Manlleu Mitjans de Comunicació SL Manlleu ja va fer pública fa uns mesos: dissolució de l’empresa, liquidació de la plantilla, formada per sis persones, i la reformulació de Ràdio Manlleu i el web ElTer.net en dos mitjans de caràcter exclusivament manlleuenc, recuperant les essències fundacionals del que van ser les emissores municipals i centrant-se en una programació cívica i cultural. Per liderar aquesta reforma, el consistori tenia previst contractar dues de les sis persones acomiadades.
Finalment, però, el procés serà diferent, tot i que el destí final serà pràcticament el mateix. L’empresa Manlleu Mitjans de Comunicació SL no es dissoldrà, però sí que s’acomiadaran les quatre persones previstes, tal com publica avui ElTer.net. La raó és simple. Si es fes com s’havia programat en un principi s’infringiria el decret del govern espanyol de Mariano Rajoy del passat 31 de desembre, on es prohibeix als ajuntaments incorporar nou personal i, per tant, no s’hauria pogut absorbir cap membre de l’actual plantilla.
Amb aquests canvis, no és necessari que la decisió passi pel ple. Amb una simple validació de l’empresa municipal és suficient.
El govern de Rajoy posa traves a la reforma dels mitjans municipals de Manlleu
L’Ajuntament no dissoldrà l’empresa com estava previst, però sí que acomiadarà quatre de les sis persones de la plantilla.
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de gener de 2012 a
les 17:27
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Músiques d'autor i un model cultural alternatiu, l'aposta del festival EnCanta de Roda de Ter
-
Cultura i Mitjans
El Festival de Música Religiosa de Vic programa sis concerts a diferents espais patrimonials de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Sortides Naturalistes a Osona i el Lluçanès 2026: 15 activitats per descobrir la fauna i la flora
-
Cultura i Mitjans
100 edicions del Concurs de Colles Sardanistes de Vic
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal d'Osona planteja tancar el monestir de Sant Pere de Casserres
-
Cultura i Mitjans
El Tour de França passarà per Vic el 6 de juliol
