El ple extraordinari que es va celebrar ahir al vespre a Manlleu va excloure el punt de l’ordre del dia sobre el futur dels mitjans de comunicació local. El consistori havia d’aprovar la decisió que el Consell d'Administració de Manlleu Mitjans de Comunicació SL Manlleu ja va fer pública fa uns mesos: dissolució de l’empresa, liquidació de la plantilla, formada per sis persones, i la reformulació de Ràdio Manlleu i el web ElTer.net en dos mitjans de caràcter exclusivament manlleuenc, recuperant les essències fundacionals del que van ser les emissores municipals i centrant-se en una programació cívica i cultural. Per liderar aquesta reforma, el consistori tenia previst contractar dues de les sis persones acomiadades.
Finalment, però, el procés serà diferent, tot i que el destí final serà pràcticament el mateix. L’empresa Manlleu Mitjans de Comunicació SL no es dissoldrà, però sí que s’acomiadaran les quatre persones previstes, tal com publica avui ElTer.net. La raó és simple. Si es fes com s’havia programat en un principi s’infringiria el decret del govern espanyol de Mariano Rajoy del passat 31 de desembre, on es prohibeix als ajuntaments incorporar nou personal i, per tant, no s’hauria pogut absorbir cap membre de l’actual plantilla.
Amb aquests canvis, no és necessari que la decisió passi pel ple. Amb una simple validació de l’empresa municipal és suficient.
El govern de Rajoy posa traves a la reforma dels mitjans municipals de Manlleu
L’Ajuntament no dissoldrà l’empresa com estava previst, però sí que acomiadarà quatre de les sis persones de la plantilla.
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Tona posa a disposició de la ciutadania dos habitatges de lloguer social Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
Publicat el 13 de gener de 2012 a les 17:27
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Entre megàlits i poesia: el poble que va veure néixer Verdaguer i que inspira des de fa segles
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de juny
-
Cultura i Mitjans Pla i Peyu desconnecten Shakespeare a la 313
-
Cultura i Mitjans «L'educació antiracista ha de començar des de petits»
-
Cultura i Mitjans «Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic
-
Cultura i Mitjans La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals