La novetat d'aquest curs és l'aprofundiment en la idea que el patrimoni cultural és un potent recurs per l'emergent turisme cultural si en el procés planificat d'activació, que transforma els recursos patrimonials en productes turístics, s'utilitzen les disciplines, tècniques i eines de planificació, gestió i comunicació capacitades per produir productes turístics sostenibles i de qualitat.
L'objectiu fonamental d'aquest curs serà la presentació de tot aquest procés d'activació turística dels atractius i equipaments patrimonials, amb conferències, tallers i anàlisi de casos que serveixin de marc de referència de bones pràctiques en la matèria.
Per tal d'aconseguir aquest objectiu, es comptarà amb ponents d'alt nivell científic, especialitzats en les diferents disciplines que conformen el temari del curs, gràcies a les seves reflexions teòriques publicades en articles i llibres o vinculacions professionals mitjançant el desenvolupament de projectes pràctics.
Inscripcions i matriculacions: Del 3 de març al 5 de maig.
Facultat d'Empresa i Comunicació. Universitat de Vic.
Dates:
Divendres 6 de juny, de 17 a 19 h.
Dissabtes 14, 21 i 28 de juny , de 10.30 a 14 i de 16 a 19 h.
Divendres 6 de juny, de 17 a 19 h.
Dissabtes 14, 21 i 28 de juny , de 10.30 a 14 i de 16 a 19 h.
20 hores presencials i 20 hores de treball individual tutoritzat (lectures i projecte pràctic d'activació d'un recurs patrimonial tutoritzat pels professors i el coordinador docent).
Organitza: Universitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació i Museu Episcopal de Vic
Collabora: Associació de Museòlegs de Catalunya