[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Aea9VssMDVY[/youtube]
A finals dels 80 la prestigiosa revista musical Rolling Stones ja va definir Walter Salas-Humara com la millor nova formació nord-americana. Aquest dissabte, 28 de febrer, al teatre Ateneu dels Hostalets de Balenyà, a partir de dos quarts d'11 de la nit, podrem gaudir d'aquest mite, pioner del rock d'arrels. I també de les cançons del seu tercer disc, en solitari, “Curve and Shake” que va néixer l'agost del 2014. El concert està organitzat per KOK.
Els orígens de Salas es remunten als anys 80, amb la seva primera banda The Silos, un so i un concepte visionari de l’època i amb una barreja d'estils i influències que bevien del post-punk i del revivalisme del country-rock. Com va apuntar en el seu moment The New York Times, "Walter Salas ja estava allà abans que ningú". En total, 14 treballs d'estudi amb clàssics inicials com “Cuba” (1987), “The Silos” (1990), “Heater” (1998), o el darrer amb la seva banda, “Florizona” (2011).
D'origen cubà, descendent d'espanyols emigrats a la illa de Fidel Castro, i posteriorment fugit a Florida, Salas va liderar The Silos, que fou molt més que una banda de música americana. Amb el pas del temps, s'ha convertit en l'alternativa del que és alternatiu, actuant tant a escenaris convencionals com a clubs i domicilis particulars i preparant-se la gira ell mateix.
Fins a set poblacions de la península podran gaudir d'aquest concert únic i per a nostàlgics. Hostalets en serà una d'elles al costat de Madrid, Barcelona, Pamplona o Bilbao.
El mític líder de la banda The Silos, als Hostalets de Balenyà
Walter Salas-Humara presentarà dissabte el seu darrer disc
ARA A PORTADA
-
El vas funerari del segle XVIII localitzat a l'església dels Dolors de Vic conté les restes de 33 persones Redacció
-
L'alcalde de Vic, sobre la regularització extraordinària d'immigrants: «Els ajuntaments ens hem espavilat sols» Irene Giménez Vinyet
-
-
Les recomanacions literàries (en clau local) de les llibreries de Vic per aquest Sant Jordi Irene Giménez Vinyet
-
Pilarín Bayés celebra el seu aniversari amb un gran 85 de xocolata: «M’agradaria viure una mica més» Redacció
Publicat el
25 de febrer de 2015 a
les 20:13
Actualitzat el
26 de febrer de 2015 a les
07:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Jordi Domènech estrena a Vic la seva primera òpera, una proposta contemporània d'inspiració barroca
-
Cultura i Mitjans
Alumnes de les escoles de Centelles fan una cadena humana per traslladar llibres a la nova biblioteca
-
Cultura i Mitjans
Prop de 2.500 alumnes de 21 centres educatius han participat en el projecte Art i Escola de l'ACVIC
-
Cultura i Mitjans
El Seminari de Vic crea el primer menú litúrgic dedicat a la Moreneta
-
Cultura i Mitjans
El Lactium de Vic es consolida com a cita de referència del formatge artesà català
-
Cultura i Mitjans
El 28è Festival de Jazz de Vic incorpora l'espai ETC com a nou escenari
