El preu de sortida de les obres de les Parelles Artístiques és de 100 euros

Publicat el 27 de juny de 2012 a les 16:36
Després del seu recorregut per diversos municipis i ciutats de Catalunya -Vic, La Garriga Barcelona, Prats de Lluçanès, Granollers- la sisena edició del projecte “Parelles Artístiques: experiències creatives per la salut mental” finalitza a Manlleu amb la festa de clausura i subhasta de les obres.  Es farà el divendres, 29 de juny, a l’Edifici Ter de la Fundició Ductil Benito, a les 19:00 h.

En total, sortiran a subhasta 23 peces, que són el resultat d’un procés artístic i humà molt especial, ja que han estat elaborades entre artistes d’Osona i persones amb problemàtica de salut mental, usuàries de la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (entitat impulsora del projecte amb el suport de l’Obra Social d’Unnim). Són obres creades amb diferents tècniques com pintura acrílica, pintura a l’oli, collage, escultura de forja,  vímet, disseny gràfic, etc.

El seu preu de sortida és de 100 euros, exceptuant aquelles que tenen un valor de prereserva més elevat marcat per persones que han licitat prèviament en alguna de les exposicions. L'obra amb un preu de sortida més elevat, 450 euros, és la tiulada ""Sense Títolt hiperbóreo", del trio Miquel Ángel Alcoba, The Catman i Biel Barnils.

Consulteu els preus de les obres




Sis anys i més de 120 artistes

Les persones que participin a la subhasta ajudaran a donar continuïtat a una iniciativa que, en sis anys, ha tingut la col·laboració de 53 artistes amateurs i 73 artistes professionals. Recordar que enguany s’han sumat un total de 14 parelles artístiques del Vallès Oriental, que ja han celebrat les seves respectives subhastes.  

“No ens cansem de repetir que el procés de l’obra (el festeig) és més important que el resultat final. Les hores que els artistes passen junts, aprenent l’un de l’altre, xerrant, rient, plorant si cal... aquesta és la filosofia de les parelles artístiques. Les obres surten bé perquè les ganes, la generositat i l’afecte, sobretot l’afecte, conformen una aliança màgica i inalterable. Perquè tots els que ho hem provat, sabem que l’art guareix l’ànima”, explica Isa Basset, artterapeuta de Parelles Artístiques.  

Aneu al web de les Parelles Artístiques




-----------------
Galeries de fotos de les Parelles Artístiques:
- Inauguració a Vic (desembre 2011)
- Inauguració a Vic (desembre 2010)
- Subhasta de les obres (juliol 2010)
- Inauguració a Vic (desembre 2009)
- Subhasta de les obres (setembre 2009)
- Inauguració a Manlleu (febrer 2009)
- Exposició a Vic (febrer 2008)

Foto: Adrià Costa