El resultat del MMVV satisfà als organitzadors

Publicat el 20 de setembre de 2009 a les 13:20

La primera valoració sobre l'edició d'enguany del Mercat de Música Viva de Vic feta pels seus organitzadors és d'èxit total. El president de l'Impevic, Josep Burgaya, ha afirmat avui al migdia al Casino de Vic davant dels mitjans de comunicació que "hi era tothom que hi havia de ser", pel que fa a les llotges de contractacions professional, "que han fet bons contactes i relacions". 

L'assistència de públic als diferents escenaris ha estat descrita com un "overbooking" per Burgaya, que ha fet especial esment de la gran afluència que han generat els concerts al Cinema Vigatà.

El Mercat de Música Viva de Vic tancarà avui amb un notable increment de participants i la satisfacció dels professionals, que han estat al voltant d'un miler, representant unes 400 empreses.
També l'assistència de públic hauria crescut en relació a les últimes edicions, i se situaria a l'entorn de les 100.000 persones.

NOTA DE PREMSA

Quan avui diumenge La Vella Dixieland presenti el seu treball a la plaça Major (19h), el Mercat de Música Viva de Vic (MV) baixarà el teló de la seva 21 edició, la qual suposa un clar rellançament de la cita avalat per l’èxit de públic i l’entusiasme dels professionals. Després de quatre dies d’intensa activitat i amb una programació plegada d’estrenes i presentacions de disc, el Mercat encara el futur amb nous reptes i la clara complicitat dels agents del sector. Un futur que passa per consolidar la major presència internacional i de les comunitats autònomes (de grups i programadors), entitats i associacions professionals i per seguir treballant en la línia de desenvolupar treballs de col.laboració i coproducció amb altres fires, festivals i organismes d’aquí i de fora.

Dels més de 1.000 professionals acreditats (inclosos els prop de 200 periodistes), gairebé la meitat han vingut de Catalunya, 250 de comunitats autònomes i més de 150 de l’estranger. Els més de 70 estands del Pavelló Firal i l’intercanvi amb els visitants han permès presentar l’oferta d’unes 400 empreses i la bona dinàmica de les activitats paral·leles i professionals ha generat negoci i perspectives de futur entre el sector, que surt del Mercat d’enguany amb il·lusió i projectes.



Es preveu que l’afluència de públic haurà estat sensiblement superior a la de les darreres edicions (sobre els 100.000 espectadors) i cal destacar el fet que tots els concerts han despertat l’interès de la gent, que s’ha repartit en els 12 espais del Mercat, gràcies a un programa equilibrat i que ha permès reconèixer millor els diferents escenaris pel format i contingut que s’hi presentava.

El cap de setmana, les noves propostes de Marc Parrot, Roger Mas, Miquel Gil i, ahir vespre, de Quimi Portet han exhaurit gairebé totes les entrades a la venda, i les actuacions a la plaça Major i Sucre han congregat més públic de l’habitual. També la programació familiar al Centre Cívic Remei a superat la referència d’anys anteriors, amb un cartell més ambiciós i ampli. En tot, la climatologia, si bé no ha estat del tot favorable, ha permès que es portessin a terme totes les actuacions.

Bona dinàmica al Pavelló Firal

12 escenaris han permès acollir els prop de 90 concerts, dels quals més de 20 estrenes de disc o repertori, i el carrer ha acollit les actuacions de gairebé 25 grups, a banda de les actuacions espontànies que cada any augmenten en el context del Mercat, més enllà del programa off. Al Pavelló Firal, 25 grups han presentat a l’espai de showcases els seus nous treballs als professionals acreditats.

Les habituals jornades professionals han conjugat amb bona dinàmica i assistència les trobades associatives (de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona, la xarxa de teatres i auditoris de l’Estat, de les associacions professionals ARC, ACCES, Associació de Festivals, etc), amb les presentacions temàtiques i de les comunitats i les sessions formatives o de treball.

Destaca la trobada de festivals literaris i de poesia, la trobada Musical amb el Marroc, conferències sobre la irrupció del 2.0 a la comunicació on line o, de rabiosa actualitat, la presentació del CoNCA del Pla d’Actuació en l’Àmbit de la Música. Exposicions i la recuperació de la Fira del Disc, han acostat també activitats complementàries al programa musical pel gran públic.

L’escena emergent es consolida

De totes les programacions que complementen el cartell oficial MV, segurament InVICtro és la més destacable en termes de progressió, per bé que l’escenari Diversons de La Caixa ha notat un lleuger augment d’assistència i les presentacions de Fressa i Sona 9 d’Enderrock s’han mantingut.

La concentració de l'InVICtro en dos escenaris propers, i clarament diferenciats en el format i tipus de proposta, ha facilitat un reconeixement més clar de l'escena off independent, tant per part del públic com pels programadors. Les possibilitats que el Mercat ofereix a aquests grups en termes de projecció i promoció els permeten assolir consciència del seu procés de professionalització, en un moment en què la nova indústria tendeix a treballar en base a d’altres paràmetres.

Ahir, dissabte 20 de setembre, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Joan Manuel Tresserras, visitava el Pavelló Firal i reconeixia la necessitat d’un pavelló de negoci basat en la trobada presencial dels professionals a través dels estands com a model vàlid i vigent justament en un moment en què el sector més ho necessita.

“Al Mercat es tanquen o s’endeguen alguns negocis. Justament pel fet que durant l’any els diferents agents del sector es relacionen en la distància, la proximitat que proporciona el Mercat és encara més necessària”, afirmava.

En el segon any del Contracte-Programa que vincula a les administracions amb l’actual model de gestió, la present edició del Mercat de Vic és un pas decisiu que apunta a la consolidació dels objectius estratègics fixats: una major internacionalització –en termes d’importació i exportació de la música-; el treball en xarxa i col·laboració amb altres festivals i fires per fer que noves produccions impulsades pel Mercat tinguin vida i puguin girar per arreu; i el rellançament de la indústria en el nou context de mercat. A tot això, l’aportació de l’Ajuntament de cara a l’edició 2010, amb el nou Auditori de Vic (una sala de 800 localitats i dues sales més) ha de permetre fer un dibuix nou del Mercat i acollir propostes de gran format i projecció en les millors condicions tècniques i d’exhibició.

...................................................................................................................

Nota de premsa
Satisfació a Invictro

Els magnífics directes dels grups programats, juntament amb una excel•lent sonoritat dels dos escenaris inVICtro i la notable presència de públic i programadors són el principal aval de l'èxit de la vuitena edició de l'off de Mercat de Música Viva de Vic.

La concentració dels escenaris inVICtro en un mateix espai ha estat un altre dels factors que s'han destacat des de l'organització: “públic i programadors han tingut més fàcil identificar aquests dies on trobar la programació inVICtro” explicava Eva Vilaró en el marc de la valoració amb la premsa que s'ha fet avui diumenge al Casino de Vic conjuntament amb el Mercat de Música Viva de Vic.

inVICtro també destaca la total satisfacció dels grups tant per la bona resposta del públic com per les possibilitats de promoció que els ha aportat poder formar part de l'escena off del  Mercat de Música Viva de Vic. Per aquests grups emergents, inVICtro fa de pont entre els professionals del sector, públic i mitjans de comunicació.

Tots aquests factors han contrarrestat en positiu la reducció de pressupost que ha tingut aquesta edició de l'inVICtro.


Eva Vilaró, coordinadora d'Invictro

Per últim, l'equip inVICtro vol destacar un cop més la implicació i el recolzament de persones que a títol personal o bé pel vincle que mantenen amb el món de la música, creuen en la filosofía inVICtro i la fan possible. InVICtro també agraeix a les institucions, patrocinadors, col•laboradors i mitjans de comunicació el suport rebut en aquest vuitena edició.

Equip inVICtro