L’escriptor i gastrònom Pius Alibek continuarà aquest dilluns, dia 17 de setemre, el cicle de cultura gastronòmica dels Dijous de l’Òmnium a Manlleu, amb la conferència que porta per títol “Identitat nacional i gastronomia”. L’acte es farà a les 8 del vespre a la Biblioteca Municipal de Manlleu.
Pius Alibek (1955, Ainkawa, Irak) és un filòleg i restaurador assiri establert a Barcelona des de 1981. Llicenciat en filologia anglesa a la Universitat de Bagdad i de Barcelona, parla diverses llengües amb fluïdesa (arameu, anglès, àrab, kurd, català i castellà). Compagina la docència i la traducció amb la restauració. Ha publicat diversos llibres, destacant “Arrels nòmades un relat sobre els seus orígens a l’Irak”, i la seva recent novel·la “El dol del quetzal”. El 2004 va rebre la Medalla d’Honor de Barcelona per la seva defensa de la democràcia i del civisme com a formes essencials de vida en societat, i per la seva defensa de la pau durant la guerra d’Irak.
Des del seu restaurant Mesopotàmia, al barri de Gràcia de Barcelona, Alibek fa una proposta de cuina tradicional iraquiana, en un espai acollidor decorat amb elements que recorden en tot moment els ambients del seu país. Alibek des dels seus diferents camps d’acció defensa el concepte d’identitat, concepte que centrarà la temàtica de la conferència que farà a la Biblioteca Municipal de Manlleu en el marc de la Diada Nacional de Catalunya.
Els Dijous de l'Òmnium traslladen el seu cicle gastronòmic a l'Irak
Xerrada a Manlleu de l’escriptor Pius Alibek, aquest dilluns.
ARA A PORTADA
-
Reoberta la C-17 a Vic després d'una manifestació en suport a la Flotilla i al poble palestí Irene Giménez Vinyet
-
«Qui calla és còmplice»: unes 200 persones es manifesten a Manlleu contra l'assalt d'Israel a la Flotilla Irene Giménez Vinyet
-
Torelló pren mesures per desallotjar «legalment» els ocupes problemàtics del carrer Sant Josep Irene Giménez Vinyet
-
12 detinguts a Vic per simular parelles de fet per regularitzar la situació de persones sense papers Redacció
-
Renfe confia que el dispositiu pel macrotall a l'R3 funcioni i avisa que «trencarà la rutina habitual» dels viatgers Redacció
Publicat el 15 de setembre de 2012 a les 23:07
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 3, 4 i 5 d'octubre
-
Cultura i Mitjans Vic acull una nova edició de la Fira d'Economia Circular
-
Cultura i Mitjans Vistes, tastos i experiències de proximitat: així serà el Benvinguts a Pagès a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans La banda guanyadora del Premi Fundació Sau i Puig-Porret traurà el seu primer disc aquesta tardor
-
Cultura i Mitjans El FLIC festival torna a Vic amb l'objectiu de fomentar el gust per la lectura i l'hàbit lector
-
Cultura i Mitjans La Fira del Porc i la Cervesa de Manlleu recupera el format de tres dies i incorpora nous espais