El Museu Episcopal de Vic (MEV) continua apostant per les noves tecnologies. Després de facilitat l’accés a les darreres exposicions temporals que ha realitzat per tal de poder consultar-ne la informació per Internet i de publicar algunes de les obres mestres en alta resolució per tal que els usuaris puguin aprofundir fins a l’últim detall, ara el museu fa un pas més, i posa a l’abast de tothom la revista científica a l’entorn de les magnífiques col•leccions que conserva.
A partir del mes de juliol es poden consultar per Internet, a través de la web del Museu i en accés obert i a text complet, els dos primers números dels Quaderns del Museu Episcopal de Vic, la revista de recerca i difusió sobre la vida científica i les activitats a l’entorn de les col•leccions del MEV.
Gràcies al conveni signat entre el MEV i el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya, el Centre de Supercomputació de Catalunya i la Biblioteca de Catalunya, els Quaderns formaran part del fons del repositori Revistes Catalanes amb Accés Obert (RACO). El seu objectiu és el d’augmentar la visibilitat i consulta de les revistes científiques, culturals i erudites catalanes i difondre la producció científica i acadèmica que s’hi publica. En els darrers anys, RACO s’ha consolidat com una eina essencial per a la recerca, especialment pel que fa a la vida científica catalana, però alhora amb una projecció més àmplia gràcies al seu accés lliure i universal en xarxa.
Amb aquesta acció els Quaderns del Museu Episcopal de Vic, que inclouen estudis sobre col•leccions o peces del MEV i cròniques de les seves activitats més rellevants a nivell científic publicats en diversos idiomes, es converteixen en una revista accessible amb gran facilitat per a tots els investigadors i públic interessat del nostre país i d’arreu del món. El MEV preveu augmentar aquest dipòsit amb els futurs números dels Quaderns a mesura que es publiquin, amb les mateixes condicions d’accessibilitat.
Els dos primers números dels Quaderns del Museu Episcopal de Vic, a Internet
El MEV continua apostant per les noves tecnologies.
ARA A PORTADA
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
-
Ferida per arma blanca una dona a Sant Pere de Torelló en un nou cas de violència de gènere Redacció
Publicat el 31 de juliol de 2009 a les 16:25
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 6, 7 i 8 de juny
-
Cultura i Mitjans Pla i Peyu desconnecten Shakespeare a la 313
-
Cultura i Mitjans «L'educació antiracista ha de començar des de petits»
-
Cultura i Mitjans «Desmuntar» els relats de l'extrema dreta, la proposta del festival de cinema social Protesta de Vic
-
Cultura i Mitjans La Universitat d'Estiu de la UVic-UCC torna amb una oferta formativa diversa per afrontar els reptes actuals
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 30 i 31 de maig i 1 de juny